וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוענקו פרסי סוקולוב ודוש לשנת 2017: "התקשורת כבר אינה חופשית מפחד"

10.12.2017 / 21:06

פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית הוענק השנה לאיש חדשות 10 נדב איל, כתב "עובדה" איתי אנגל, יואל מרקוס ועיתונאי ידיעות אחרונות רונן ברגמן. רון חולדאי בנאום תקיף: "כתבים ועורכים מעידים על צנזורה עצמית". וואלה ברנז'ה מברכת את הזוכים

פרס סוקולוב. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
הזוכים בפרס סוקולוב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

טקס הענקת פרסי עיריית תל אביב-יפו נערך הערב (ראשון) בשתתפות חבר השופטים, כלות וחתני הפרס וזוכי הפרס משנים קודמות. פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית מטעם עיריית תל אביב-יפו הוענק לפרשן החוץ של חדשות עשר נדב איל וכתב "עובדה" (קשת) איתי אנגל. פרס סוקולוב לעיתונות כתובה הוענק לעיתונאי "הארץ" לשעבר יואל מרקוס ולעיתונאי "ידיעות אחרונות" ד"ר רונן ברגמן. פרס דוש לקריקטורה מטעם עיריית תל אביב-יפו הוענק לערן וולקובסקי.

במהלך הטקס נשא ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי - שכבר הצהיר בעבר על שאיפותיו הפוליטיות, נאום תקיף: "העיתונות והתקשורת במדינת ישראל הם עדיין עיתונות ותקשורת חופשיות אבל כבר היום הן אינן חופשיות מפחד. העיתונים ועיתונאים כבר מפחדים וכתבים ועורכים מעידים על קיומה של צנזורה עצמית של סיפורים ראויים שאינם מתפרסמים. המציאות המטרידה הזאת מחייבת התייצבות נחושה לימין העיתונות מצד כל מי שמאמין בתפקיד החיוני שיש לעיתונות בחברה דמוקרטית. חובתה לחשוף את השחיתות הפושה במקומותינו ומכרסמת באמות המוסר שלנו; חובתה להביע ביקורת נוקבת בכל מקום בו היא נדרשת; חובתה לסקר גם את הקולות המתנגדים לשלטון או לזרם המרכזי וכו'". עוד הוסיף חולדאי כי "מעמד זה של הענקת פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, היא הזדמנות טובה לחזור ולהצהיר על מחויבותה של העיר תל אביב-יפו, ביתם של רוב כלי התקשורת בארץ להגן בכל כוחה על חופש העיתונות".

מנימוקי ועדת הפרס לזכייה:

"פרס סוקולוב לעיתונות כתובה הוענק ליואל מרקוס מגדולי הפובליציסטים בעיתונות העברית לדורותיה, שהצליח במהלך עשרות שנות עבודה בעיקר בעיתון הארץ לבסס רקורד של כתיבה דעתנית, משפיעה, עצמאית ואמיצה, תוך שהוא כובש לעצמו גישה חסרת תקדים למקבלי ההחלטות, אבל מצליח בו בזמן לשמור על מרחק עיתונאי ראוי, ולד"ר רונן ברגמן, על שורה של חשיפות עיתונאיות חשובות ואמיצות החל מהנעשה במכון הפתולוגי ועד לראיון הבלעדי עם תת אלוף (מיל) יצחק יעקב ז"ל דרך שערוריית החיסולים המסוכנים נגד אבעבועות שחורות, חשיפת קלטות הקשר של מלחמת יום הכיפורים והשיחות האחרונות עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן".

"פרס סוקולוב לעיתונות האלקטרונית הוענק לאיתי אנגל על ההנגשה לצופה הישראלי של אזורי לחימה וסכסוכים בוערים ומרוחקים תוך מידה לא מבוטלת של סיכון אישי. בכשלושים שנות עבודה היטיב איתי אנגל להבליט את הפן האנושי של מלחמות, קורבנות וסבל, ולנדב איל על סדרת כתבות בולטות בשנתיים האחרונות בנושאים הקשורים בהשפעות הגלובליזציה, וביניהן סדרת הכתבות אודות גל הפליטים באירופה במסגרתן גם ליווה משפחות סוריות לאורך מסען. במסגרת כתבות אלה חידש נדב איל את אופן סיקור חדשות החוץ בכך שיצא מהאולפן לשטח".

"פרס דוש לקריקטורה הוענק לערן וולקובסקי על יצירתו העשירה, סגנונו הייחודי אשר מתאפיין בקו חשוף וקולח, ובאמירה נוקבת. יצירתו נטועה בנוף הישראלי על מורכבותו וסתירותיו ומציגה אותו בדימוי ביקורתי ותמציתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully