וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבתם את השביתות ברשות השידור? בקרוב גם ב"כאן"

11.12.2017 / 14:27

עובדי התאגיד הצביעו באופן רשמי על ייפוי כוחו של הוועד בהכרזה על סכסוך עבודה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. כעת הם ממתינים לאישור ההסתדרות. בתוך כך, מחר צפוי להתקיים דיון לרגל חצי שנה לפעילותו בוועדת הכלכלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי שהתגעגע לשביתות של רשות השידור - הן צפויות לחזור ממש בקרוב, רק שהפעם הן יהיו מטעם עובדי כאן. עובדי התאגיד הצביעו באופן רשמי על ייפוי כוחו של הוועד בהכרזה על סכסוך עבודה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בשעה האחרונה הצביעו העובדים בתל אביב ובמודיעין על תמיכתם במהלך מול ההנהלה - המנותקת, לטענתם, ממה שקורה בשטח. במידה ותתקבל על ידי ההסתדרות הכרזה זו, העובדים צפויים להשבית את עבודתם כבר בתקופה הקרובה.

בתחילת החודש טען ועד הפעולה בתאגיד כי ההנהלה "אינה ערה לקשיים שחווים העובדים ואינה מקדמת את המו"מ להסכם קיבוצי". הוועד שלח מכתב לעובדים שבו עידכן על המגעים שמתנהלים מול ההנהלה, ובו נטען כי "לצערנו, פעם אחר פעם גילינו כי ההנהלה אינה משנה את דרכה ומטילה את החלטותיה באופן חד צדדי, ללא כל התייחסות לעובדים או לנציגיהם. בחודשים האחרונים ביצעה ההנהלה שורה של צעדים מקוממים: שינויים חד צדדיים בתנאי העסקה ובשעות עבודה ללא תגמול; שינוי חד צדדי בתגמול על עבודה בשבת; הרעה באחזקת הרכב וההסעות; ופיטורי עובדים, ובכלל זה פיטורי עובדי רשות השידור לשעבר באופן שמפר את התחייבות התאגיד ואת ההסכמים המחייבים שבין ההסתדרות לבין משרד האוצר".

בנוסף נכתב: "בימים האחרונים החלה ההנהלה גם בהפצת טופסי מישוב שבהם נדרשים העובדים לכתוב לעצמם יעדים שאי עמידה בהם או כישלון בביצועם עלולים לשמש נגדם בעתיד. בניגוד למקובל במגזר הציבורי – מהלך זה אינו כולל תמורה הולמת. מצער לראות שההנהלה מתקשה להבין שהעובדים אינם האויבים של השידור הציבורי - אלא השותפים העיקריים להצלחתו. ההנהלה מסרבת להבין שפגיעה בעובדים כדי לצמצם הוצאות לא תניח את דעתם של הגורמים הרוצים לפגוע בתאגיד".

מכאן בהרצה נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים מתקיים דיאלוג שוטף בין ההנהלה לעובדים שימשך עד לפתרונות וסיכומים המקובלים על הצדדים".

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
מציינים חצי שנה. אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

"לא קוימה ההבטחה לקיום פעילות תאגיד השידור בירושלים"

בתוך כך, מחר צפוי להתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על התאגיד, לרגל חצי שנה להקמתו. תנועת "התעוררות ירושלים" שלחה לכנסת מכתב הנוגע למיקום מושבו של התאגיד. במכתב נטען כי "התעוררות בירושלים רואה חשיבות רבה ביישום מלא של ההוראות בחוק תאגיד השירות הציבורי הישראלי, המחייבות קיום של פעילות תאגיד השידור בירושלים ושמקום מושביו של עובדיו יהיה בירושלים".

במכתב הם מציינים כי על התאגיד לקיים ישיבות של ההנהלה והמועצה בירושלים, ולשדר את מהדורות החדשות של קול ישראל מירושלים. עוד נכתב כי "מקום מושבם של לפחות מחצית מעובדי תאגיד השידור הישראלי ומעובדי תאגיד החדשות יהיה בירושלים".

ואולם, למרות שתאגיד מחוייב להעביר דיווחים אודות יישום הוראות העברת הפעילות והעסקת עובדים שמקום מושבם ירושלים, לטענת התעוררות בירושלים - "התאגיד לא קיים את המוטל עליו". בפועל התאגיד רכש מבנה קבע בירושלים, בגבעת שאול, אך לטענת התנועה, בכאן עדיין לא הגישו תכניות שיפוץ למבנה. בנוסף, יש להם משרד בהר חוצבים ממנו הם משדרים את החדשות, אך בתנועה טוענים כי לא ברור היכן מתקיימות ישיבות המועצה של התאגיד.

עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות בירושלים והמועמד לראשות העיר אמר היום לוואלה ברנז'ה: "תאגיד השידור הציבורי ממשיך להתל בוועדת הכלכלה ובממשלה בנושא המעבר לירושלים. אין לתאגיד כוונה אמיתית לעבור והוא דוחה כל הזמן את המעבר בניגוד לאמור בחוק. בימים שבהם ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל מצופה שבוודאי הגופים הממלכתיים בישראל יפעלו כנדרש מעיר הבירה ויחזקו את חוסנה הכלכלי".

עוד באותו נושא

בדרך לסכסוך עבודה בתאגיד? "ההנהלה מנותקת ממה שקורה בשטח"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully