וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר משך התביעה נגד ידיעות

לי-אור אברבך

30.3.2006 / 13:04

עורך 7 ימים המפוטר, שהחל היום את עבודתו במוסף הארץ, מנע במשך חודשים מידיעות אחרונות למנות עורך במקומו

לאחר חודשים של התנהלות משפטית משך היום עורך מוסף הארץ, ניר בכר את הצו המורה לידיעות אחרונות להימנע ממינוי עורך למוסף "7 ימים" ובתוך כך להשיבו לתפקיד ממנו פוטר. הבקשה הוגשה היום לבית הדין לעבודה בתל אביב על ידי עורכת דינו, ענת קנת.

במהלך ההתדיינות בתיק חשף בכר, לכאורה, תיבת שרצים הקשורה בהתנהלות בתוך ידיעות אחרונות במיוחד כל הקשור לעורך העיתון, רפי גינת. בין היתר טען בכר, כי פוטר מטעמים פוליטיים שאינם נוגעים למקצועיותו ותבע מיליון שקלים מהעיתון הנפוץ במדינה.

התפתחות זו בפרשה הייתה צפויה לאור הסתאבות התיק עם הגשת התצהיר של בכר בו הוא מעלה פרשות שונות הקשורות בתחקירים ובכתבות שפורסמו בעיתון. לצד זה, פורסם דבר מינויו של בכר כעורך מוסף הארץ - דבר שלא מתיישב עם תביעתו.

"אין טעם לבזבז זמן"

"בעקבות הצטרפותי לקבוצת הארץ איני רואה עוד טעם לבזבז את זמנו של בית-הדין בהפרכת הבדותות שידיעות אחרונות מפיץ עלי מאז פיטורי השרירותיים מהעיתון.

במקום להגיב עניינית לפרשיות שהוזכרו בכתב התביעה בחר העיתון בטקטיקה של הכפשות והכחשות גורפות שנועדו להסיט את הדיון מן האירועים הנדונים בתביעה. פרשיות אלו שהטילו צל כבד על האתיקה העיתונאית ראויות לבירור ציבורי ותקשורתי החורג מגבולות ההליך השיפוטי.

למרות שאני סבור כי פיטורי וההכפשות שבעקבותיהם גרמו לי עוול כבד, החלטתי למקד את זמני ומרצי בעבודתי החדשה ב'הארץ' ולוותר על המשך ניהול ההליך המשפטי".


עו"ד של ידיעות אחרונות, ורד גרטל מסרה בתגובה, כי "העיתון ישקול את הבקשה למשיכת התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully