וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדי ל-HOT: עמדו בהתחייבויות המקור

וואלה! ברנז'ה

5.7.2006 / 10:01

זאת בתגובה למכתב ששלח מנכ"ל HOT ליו"ר מועצת הכבלים והלווין, בעקבות הסכסוך המתמשך עם תל"י. וגם: מאבק בפסטיבל י-ם

במכתב תגובה ששלח יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, יורם מוקדי, למנכ"ל HOT דוד קמיניץ ולנציגי היוצרים, הוא מבהיר כי המועצה עומדת על כך שהחברה תמשיך ותקיים את חובות הפקות המקור גם בשנת 2006. במכתבו דרש מוקדי כי הצדדים יקיימו דיונים אינטנסיביים עד להגעה להסכמה.

קמיניץ פנה בשבוע שעבר אל מוקדי בהתראה כי HOT עלולה שלא לעמוד במחויבויותיה להפקות מקור ב-2006, בשל הסכסוך המתמשך והבלתי פתור בינה לבין ארגוני הבמאים והתסריטאים. ממועצת הכבלים והלווין נמסר היום כי מוקדי הביע הבנה הן לבעיתיות בה עומדת HOT, והן למצוקת היוצרים.

בנוסף הבהיר מוקדי לשני הצדדים כי המועצה התנדבה לקחת על עצמה תפקיד פעיל בתיווך בסכסוך בין הצדדים, בשל החשיבות הרבה שהיא מייחסת להפקות המקור, וכי המועצה מאמינה שהדיונים בין הצדדים חייבים להמשך, באופן רציף ואינטנסטיבי, עד למציאת פתרון מוסכם.

יש לציין כי דבר זה עומד בקנה אחד עם רצונה של HOT, כי מוקדי יתערב בסכסוך.

מאבק בירושלים

אסף כרמל, הארץ:

איגודי הבמאים והתסריטאים מתכוונים לקיים פעולות מחאה נגד הוט בפסטיבל הקולנוע בירושלים, שייפתח מחר בערב. זאת, במסגרת שביתת היוצרים הכללית נגד חברת הכבלים שאותה מקיימים היוצרים החל מראשית השבוע.

באיגרת שהעבירו אתמול האיגודים לכלל חבריהם נקרא כל יוצר שסרטו יוצג בפסטיבל לעלות לבימת האירוע כשהוא לבוש בחולצת המחאה האדומה הרשמית. מצדה האחד של החולצה רשום "זכויות יוצרים שייכות ליוצרים" ומצדה השני כתוב "היוצרים מתנתקים מהוט". כמו כן, מתכוונים הבמאים והתסריטאים להסתובב בין הצופים במשך כל ימי הפסטיבל ולחלק להם מנשרים, שיסבירו את עמדת היוצרים במאבק מול הוט בנושא התמלוגים.

אתמול קרא מנכ"ל איגודי הבמאים והתסריטאים, אסף פרץ, להחרים את יוצר סדרת הילדים "השמינייה", גיורא חמיצר, ואת אחת ממפיקות התוכנית, דגנית אטיאס. הסיבה לכך היא שהשניים, שאינם חברים באיגודי היוצרים, נתנו יד להדחת חמש מתסריטאיות הסדרה, שסירבו לחתום על חוזי עבודה חדשים מול חברת ההפקה נגה תקשורת עד להסדרת עניין התמלוגים. "יש בהתנהגותכם משום הפגנה בוטה של חוסר סולידריות וקוליגיאליות פגיעה קשה בעמיתים לעבודה ובציבור היוצרים כולו", כתב פרץ במכתב לחמיצר ואטיאס.

תגובתם של חמיצר ושל אטיאס לא התקבלה עד הורדת גיליון "הארץ" לדפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully