וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני חוזה טרנד חדש

וואלה! ברנז'ה

13.7.2006 / 17:59

תל"י ביקשה מחבריה שלא לעבוד עבור התכנית "הטרנד" של נגה תקשורת, המיועדת לערוץ הילדים. נגה: הם מסלפים את העובדות

מטה המאבק של איגוד התסריטאים והבימאים החל בהפצת איגרת בה הוא אוסר על כל חבר איגוד או חבר תל"י להכנס לעבודה עבור התכנית "הטרנד" בעקבות הסכם הדורש מתסריטאי התכנית לוותר על זכותם לתמלוגים.

את "הטרנד" מפתחת חברת "נגה תקשורת" עבור HOT לשידור בערוץ הילדים. תוך כדי העבודה על התכנית קיבלו תסריטאי התכנית חוזים אשר כללו כמה סעיפים שמהותם הכוללת היא ויתור על זכויותיהם ביצירה. משסירבו השניים לחתום, הופסקה עבודתם.

כאמור נשלחה איגרת ובה דרישה להתנהגות סולידרית "כל יוצר שייכנס לעבודה, יפגע אישית בשני עמיתיו וייחשב כשובר שביתה".

מאיגוד הבימאים והתסריטאים נמסר לוואלה! ברנז'ה כי "חברת HOT באמצעות "נגה תקשורת" מבקשת מיוצרים להעביר את זכויותיהם ללא תמורה ומשהם מסרבים לוותר על זכויות אלה מופסקת עבודתם. איגוד הבימאים והתסריטאים אינו יכול לעמוד מהצד במקרים כאלה ובימים אלה נבחנות דרכי פעולה משפטיות."

מנגה תקשורת נמסר "נגה, כחברת הפקה, איננה ומעולם לא הייתה צד לסוגית תשלום התמלוגים, מהסיבה הפשוטה שזהו נושא אשר באחריות הגופים המשדרים בלבד. בניגוד לעובדות המסולפות, נגה מעולם לא פיטרה תסריטאים. נהפוך הוא, חלקם החליטו שאינם מעוניינים לעבוד בתנאי ההסכמים של נגה, על אף שאלו קובעים במפורש כי לא תיגרע זכותם של יוצרים לתמלוגים על-פי כל הסכמה שתהיה עם הגורמים המשדרים. לגבי אחד התסריטאים (התסריטאי רודי סעדה, ו"ב), הוא מעולם לא הועסק על ידנו ולכן מעולם לא פוטר. אנחנו מאחלים לצדדים הרלבנטיים להצליח במו"מ המתנהל ביניהם, כיוון שהצלחה כזו היא מטרה של כל מי שתעשיית התוכן יקרה לליבו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully