וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי הידיעה הזאת לעזאזל?

רנן פריד

30.1.2007 / 13:39

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר סייג לחוק זכויות יוצרים, לפיו עיתונאי יוכל לנהל משא ומתן לגבי הזכויות על כתבותיו

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ משה כחלון אישרה לפני שעה קלה את סעיף 34 א' לחוק זכויות יוצרים. הסייג החדש לחוק יאפשר ליוצר, עיתונאי, או גרפיקאי, לנהל משא ומתן ולבקש מראש זכויות על עבודתו. החוק כיום קובע כי המעביד הוא המחזיק בזכויות היוצרים של יצירה שנוצרה על ידי עובדו, עקב עבודתו ובמהלכה. הועדה אישרה את הסעיף והוסיפה את הסייג "אלא אם כן הוסכם אחרת".

בדיון הבוקר השתתפו יושבי ראש האיגודים השונים, מו"לים, נציגי הזכיינים, והיוצרים.

מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן אמר בדיון כי לדעתו אין צורך לשנות את החוק כיון שכתבה היא אינה יצירה של הכתב בלבד, אלא של מספר האנשים שמכינים אותה לדפוס בהם העורך והגרפיקאי. לכן הכתב לא יכול לקבל זכויות מלאות. שוקן הוסיף כי הוא מבין את מצוקתם של הכתבים, אך הוא לא רואה עזיבה המונית של כל הכתבים בשל המצב.

שוקן אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "למעשה במציאות היום לא ברור מה הוא עיתון, האם הוא רק הפלטפורמה המודפסת, או גם המופע שלו בכל פלטפורמה אחרת כמו אינטרנט, או סלולר ולכן עמדתי ועמדת העיתונים היא שלא צריכה להיות הבחנה בין הזכויות של מעסיק על כתבה שפורסמה בעיתונו לבין כתבה שפורסמה בפלטפורמה אחרת."

יוסי בר מוחה, יו"ר איגוד העיתונאים התל אביב אמר בדיון כי העיתונאי היום הוא עבד וכי יש לתגמלו על כל פלטפורמה נוספת שכתבתו מופיעה בא.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ משה כחלון אמר לוואלה! ברנז'ה: "החוק סבוך משפטית, מוסרית וערכית. אנחנו עושים הכל בדיונים על מנת לשמור על איזון שיאפשר גם ליוצר לבוא לידי ביטוי ולהרוויח וגם למזמינים שמשקיעים מכספם בהזמנת יצירות."

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בשבוע הבא בסעיף 35 לחוק זכויות יוצרים העוסק בסוגיית הבעלות הראשונה על יצירה. סעיף זה נוגע בעיקר ליוצרי קולנוע וטלוויזיה. בדיון יקבע האם הבעלות הראשונה היא בידי המזמין, הזכיין- כפי שנעשה עד היום, או שהזכות הראשונה היא בידי היוצר, כפי שמבקשים איגודי היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully