וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות יודעי דבר

ענת קם

13.10.2009 / 17:29

איך התמודדו העיתונים הארץ ומעריב עם פרסומים בנוגע לחקירה משטרתית הנמצאת בצו איסור פרסום? המדיום הוא המסר: טייק 2

מדוע פרסם הבוקר (שלישי) עיתון הארץ ידיעה שכבר פורסמה לפני כשלוש שנים? כתב העיתון חיים לוינסון פרסם היום ידיעה על כרוזים המתנגדים למצעד הגאווה בירושלים שנכתבו והופצו על ידי פעילי ימין קיצוני בשנת 2006. הפרשה סוקרה כאמור לפני כשלוש שנים, אולם היום הוחלט לפרסמם שוב, לצד התהייה מי כתב את הכרוזים. ההערכה היא שהעיתון החליט לשלוף את הידיעה מן הארכיון כדי לרמוז לקוראיו על פרשה פלילית חמורה הנחקרת בימים אלו ושעל פרטיה הוצא צו איסור פרסום גורף.

פרטי הפרשה פורסמו בימים האחרונים באתרי אינטרנט שונים אולם כלי התקשורת הגדולים מנועים מלהתייחס לפרשה באופן ישיר. על מנת שלא להתעלם ממנה כליל, פורסמה הכתבה היום בהארץ ואתמול במעריב פורסמה כתבה על חיפוש סליק נשק שערך השב"כ באחת ההתנחלויות בדרום הר חברון ולצדה תזכורת לפרשיות טרור יהודי בלתי מפוענחות.

זאת לא הפעם הראשונה שעיתון הארץ מוצא דרכים לרמוז על פרשות הנמצאות בצו איסור פרסום. במאי 2008 פרסם העיתון תמונה של עורך הדין אורי מסר, שעצר בצד נתיבי איילון, שעה שאסור היה לפרסם כי מסר נחקר במעורבות בפרשת המעטפות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

חיים לוינסון אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אני מזמין את כולם לקרוא את עיתון הארץ". סגן עורך העיתון אבי זילברברג סירב להתייחס לידיעה. במעריב סרבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully