וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם דורשת שני מיליון שקל פיצויים מ"הארץ"

גלעד גרוסמן

3.2.2013 / 22:45

קם, שמרצה עונש מאסר בגין העברת מסמכים מסווגים, מאיימת לתבוע את העיתון שלדבריה הוא שגרם לחשיפתה כמקור בכתבתו של אורי בלאו. "גדע את הקריירה שלה"

ענת קם, שנידונה לשלוש שנים וחצי במאסר לאחר שהורשעה בהחזקת מידע סודי, דורשת לקבל פיצויים בסך שני מיליון שקל מעיתון "הארץ", משום לטענתה העיתון הוא זה שאחראי על חשיפתה כמקור לכתבתו של העיתונאי אורי בלאו, שעסקה במדיניות החיסולים של פיקוד מרכז. לדבריה, בפעולתו זו של העיתון הובהר כי היא זו שהדליפה את המסמכים הצבאיים המסווגים.

במכתב ששלח לאחרונה ל"הארץ" פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, נטען כי מעצרה "גדע את התפתחות הקריירה שלה, מנע ממנה להמשיך בלימודיה האקדמיים ועיוות לחלוטין את התפתחותה האישית". קם מפנה אצבע מאשימה לעבר העיתון, מכיוון שבכתבתו של בלאו שולבו הצילומים של אותם מסמכים שהעבירה - אשר הובילו לחשיפתה.

עוד נטען במכתב כי לאחר שקיבל מקם את המסמכים, יצר עמה בלאו קשר בטלפון הפרטי שלה, מה שהקל על מציאתה. לטענתה, לאחר שנחקר על ידי השב"כ – נמנע בלאו מלספר לה אודות החקירה. "מרשתי רואה בעיתון הארץ אחראים ישירים לחשיפתה כמקור", כתב בומבך. לטענתו, לקם כאמור נגרם נזק רב בשל חשיפת הפרשה, מאסרה, הפסקת עבודתה ולימודיה וכן נוכח הוצאות המשפט. קם, באמצעות עורך דינה, מוכנה למהלך של פשרה מול "הארץ", שיסתכם כאמור בתשלום של שני מיליון שקל. במידה ולא, הודיע עו"ד בומבך כי בכוונתו להגיש תביעה נגד העיתון. עורכי הדין טל ליבליך ומיבי מוזר מסרו בתגובה בשם "הארץ" ואורי בלאו: "קיבלנו את המכתב ועל פניו הטענות שנמצאות בו אין בהן ממש".

עונשה של קם קוצר בשנה: לא עומד ביחס מתאים למעורבים האחרים

לפני כחודש החליטו שופטי בית המשפט העליון בדעת רוב לקזז שנה מהעונש המקורי שהוטל על קם - ואשר עמד על 4.5 שנות מאסר. בהחלטתם כתבו השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, כי חומרת מעשיה של קם מחייבים כי תשב "זמן ממושך תחת סורג ובריח", אולם ציינו בה בעת כי תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי. השופטים אף הגדילו לעשות ואמרו כי העונש שנגזר על קם לא עומד ביחס מתאים למעורבים האחרים בפרשה, ברומזם על אורי בלאו - העיתונאי שקיבל את המסמכים – ואשר נשלח לארבעה חודשי עבודות שירות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully