וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כחלון: "אם לא תהיה רפורמה אנחנו נחטא לתפקידנו"

הדס ריבק

19.10.2009 / 13:42

מנכ"ל yes רון אילון אמר בדיון על הרפורמה בשידורים המסחריים בוועדת הכלכלה: "אחרי שהרשות השניה סגרה את ערוץ 10, מועצת הכבלים צריכה גם היא לסגור פלטפורמה"

ערוץ הכנסת

קרדיט: ערוץ הכנסת

אולי הבשורה היחידה שיצאה מהדיון ברפורמה בשידור המסחרי של ועדת הכלכלה של הכנסת היא יציאה צפויה למכרז על ערוץ יעודי בשפה הערבית. יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן, אמר היום (שני): "העובדה שאין לנו ערוץ ערבי מסחרי היא חרפה. מועצת הכבלים והלווין הפכה כל אבן כדי למצוא קבוצות של יזמים ערבים שיהיו מוכנים 'להפסיד קצת כסף' - בשבועות הקרובים נוציא למכרז את הערוץ". חן אמר את הדברים בתגובה לשאלה של חבר הכנסת נחמן שי בנושא.

ח"כ שי ואמר: "זה מחדל שמדינת ישראל משדרת דו שיח של אילמים עם העולם הערבי - היא רואה ושומעת את מה שהם משדרים, אבל לא משדרת אליהם. האם לא הגיע הזמן לסייע לערוץ כזה?".

נוסף על יוזמת הערוץ הערבי, הציג ניצן חן בדיון את עיקרי הרפורמה הצפויה בשידורי הכבלים והלוויין ואמר: "צריך אחרי ה-DTT לאפשר לכבלים והלווין להציע ללקוחות חבילות צרות וולונטריות בלי שהמחוקק יתערב". חן טען בהקשר זה כי "הסדרה צרכנית היא יותר נבונה מהסדרה חקיקתית בכנסת".

מנכ"ל yes, רון אילון, שנכח בדיון הגיב ליוזמה בציניות ואמר: "אחרי שהרשות השניה סגרה את ערוץ 10 חייבת המועצה לשידורי כבלים ולווין לסגור פלטפורמה". אל המתנגדים לרפורמה הצטרף גם המפיק חיים סלוצקי, הבעלים של ערוץ הבידור הישראלי, שלא חסך את שבטו מהפיקוח: "אני חושב הרגולטור לא מבין כלום. אני לא חושב שהרגולטור מכיר את הקהל. רוצים למכור לו דירה בקומה 15 בלי שרותים, אמבטיה ומעלית. הצרכן לא יקבל ספורט, הוא לא יקבל סרטים. הסיפור הזה הוא בנפשנו. אם יהיו פה חבילות צרות - לערוצים העצמאיים אין זכות קיום. עשרות עובדים ילכו הביתה וזה יפגע ביצירה ישראלית ענפה".

"יש צמצומי פערים משמעותיים במו"מ עם ערוץ 10"

בתחילת הישיבה עדכן שר התקשורת, משה כחלון, בהתפתחויות האחרונות הנוגעות למשבר אליו נקלע ערוץ 10 ולמגעים המתנהלים בין הערוץ לבין המשרד במטרה להגיע להסדר שיאפשר את המשך פעילות הערוץ: "הושגו השגים גדולים והיו צמצומי פערים משמעותיים", אמר כחלון שהוסיף: "ההישגים האלה לא ירדו לטמיון - הכוונה היא שהאוצר יגיש תיקון לחקיקה, תיקון מגשר, כך שההישגים לא ייפגעו ומה שלא הושג יקבל מענה במסגרת החקיקה". כחלון הצהיר כי בכוונתו לבקש משר המשפטים לאפשר למשרדו להציג תיקון במסגרת ועדת שרים לענייני חקיקה: "כרגע חשוב לומר את הדברים האלה ולהבהיר שכל ההסדרים הקיימים יישמרו". ועדת הכלכלה לא דנה היום, מעבר להצהרותיו של השר, בהחלטת הרשות השניה לצאת למכרז על ערוץ 10.

כחלון התייחס גם לרפורמה המוצעת בשידור המסחרי ואמר: "אנחנו רואים חשיבות גדולה מאד בקידום הרפורמה: שוק השידורים במדינת ישראל חייב לעבור רפורמה. אם רוצים להבריא את הענף צריך להיצמד לרפורמה כפי שהיא ומשרד התקשורת יעזור לקדם כל סעיף וסעיף בה".

לדבריו, "אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו במצב של רשות השידור בעוד 20 שנה, הרפורמה הזאת חשובה לערוץ 10 רשת וקשת ואם לא תהיה רפורמה אנחנו נחטא לתפקידנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

רני בלייר: "החקיקה בעניין ערוץ 10 בעיה חמורה"

יו"ר איגוד הבימאים רני בלייר אמר בדיון: "המעבר לרשיונות נראה כאילו כל זכיין מקבל עוד 15 שנה. אנחנו מקווים שכשהחוק יובא להצבעה בכנסת הוא יראה יותר קשוח". בלייר התייחס לדבריו של מנכ"ל הרשות השניה שעדכן כי לאחר המעבר לרשיונות יהיו שתי נקודות בדיקה שיבדקו אם הגופים המשדרים עומדים במחויבותיהם: ".להגיד שיש נקודות בדיקה זה טוב, להגיד שיש רק שתי נקודות בדיקה זה רע. צריך להגדיר נאותות הפקה. להבין את הרזולוציה של נאותות הפקה. לוחות שידור זה משהו שאנחנו רואים תמיד אחרי. עדיין לא ראינו את דו"ח 2008 של הרשות השניה. הדוחות לא מגיעים בזמן".

בנודע לפרסום בכבלים ובלווין אמר בלייר: "ברגע שיהיה פרסום השידור ילך לפופוליזם ופופולריות ויחפש את הכסף ואת הרווחים ולא את האיכות והתכנים. בנוגע למעבר לרשיונות אנחנו לא רואים את ההבדל אלא אם יתבצעו שינויים".

בלייר גם התייחס בדיון לשינוי החקיקה הצפוי בעניין ערוץ 10: "אנחנו רואים בחקיקה של ערוץ 10 בעיה חמורה ולא חוקית. נשמח אם היא תתנהל באחריות רבה באכיפה מסודרת ובעמידה בכל התנאים גם בשנים הקרובות. כל חובות ההפקה עד 2012 צריכים להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully