וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות בבריטניה: העורך הורשע, המנהלת זוכתה

24.6.2014 / 14:39

אנדי קולסון, עורך הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", הורשע בהוראה לפרוץ לתיבות הטלפון של חברי בית המלוכה ושל ידוענים וקורבנות רצח. רבקה ברוקס, בת טיפוחיו של רופרט מרדוק, נוקתה מהאישומים

רבקה ברוקס מחוץ לבית המשפט – לונדון, יוני 2012. GettyImages
מנהלת "ניוז אינטרנשיונל", רבקה ברוקס/GettyImages

בית המשפט בלונדון הרשיע בצהריים (שלישי) את אנדי קולסון - שהיה דוברו של ראש הממשלה דיוויד קמרון – בפרשת האזנות הסתר שהסעירה את בריטניה בשנים האחרונות. קולסון, עורך הצהובון News of the World ("חדשות העולם") שנסגר בשל חשיפת הפרשה, הורשע באחריות לפעולות הכתבים, שפרצו לתיבות הטלפון של חברי בית המלוכה, של ידוענים ושל פוליטיקאים, ואף לזו של נערה שנרצחה.

ואולם, הדרמה הגדולה בפסק הדין טמונה בזיכויה של רבקה ברוקס, הממונה על קולסון מטעם תאגיד "ניוז קורפ" של איל התקשורת רופרט מרדוק ובת טיפוחיו. ברוקס, מנהלת "ניוז אינטרנשיונל" - הזרוע הבריטית של התאגיד - זוכתה מכל האישומים.

המשפט התנהל במשך שמונה חודשים ב"אולד ביילי" - בית המשפט הפלילי של לונדון. הבוקר קבע חבר מושבעים של שמונה נשים ושלושה גברים, כי ברוקס אינה נושאת באחריות להאזנות הסתר, שבוצעו בשנים 2006-2000. זאת, למרות שגם היא שימשה כעורכת העיתון עד 2003, בתקופה שקולסון היה סגנה ואף ניהל עמה רומן.

עורך בעיתון: "פרצתי לטלפון של קייט מידלטון 155 פעמים"

איל התקשורת רופרט מרדוק מעיד בפני ועדת החקירה של הפרלמנט הבריטי לפרשת ההאזנות, 26 באפריל 2012. רויטרס
רופרט מרדוק מעיד בפני ועדת החקירה, ב-2012 בלונדון/רויטרס

הפרשה סימנה את קו פרשת המים ביחסי התקשורת והציבור בבריטניה, והובילה להקמת ועדת חקירה בראשות שופט עליון, שמסרה המלצות אתיות להתנהלות גופי העיתונות במדינה. קולסון, בן 46, עומד כעת בפני אפשרות לעונש מאסר כבד על אחריותו כעורך העיתון בשנים 2007-2004. בעלה של ברוקס - מאמן הסוסים צ'רלי ברוקס - ועוד שני נאשמים - זוכו מעבירה של שיבוש ראיות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בין קורבנות הציתותים: קייט מידלטון ונערה שנרצחה

הטלת כל האשמה על עורך הצהובון ממקדת את תשומת הלב בראש הממשלה קמרון, ששכר את שירותיו של קולסון ב-2007 כדובר עבור המפלגה השמרנית, ולאחר מכן כיועץ תקשורת אישי, שבועות ספורים בלבד אחרי שהתפטר מעבודתו בעיתון.

בשבע השנים האחרונות הכחיש קולסון כי ידע על האזנות הסתר. זיכויה של ברוקס מקל מאוד את הלחץ מכתפיו של מרדוק, שנאלץ לסגור ב-2011 את הצהובון המפורסם News of the World אחרי 168 שנים שיצא לאור, ולהעיד בפני ועדת החקירה.

עשרות עיתונאים נחקרו בפרשה, בה נחשף כי אנשי העיתון שיחדו שוטרים כדי להשיג מידע שסייע להאזנות. בין הקורבנות שנחשפו בחקירה: הנסיך וויליאם והדוכסית קייט מידלטון, שני שרי פנים לשעבר; מאמן נבחרת הכדורגל לשעבר, סוון גוראן אריקסון, כוכבי הקולנוע בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, הזמר פול מקרטני, נערה שנרצחה ואף בני משפחה של הרוגים במתקפת הטרור שאירעה בלונדון ביולי 2005.


דוח ועדת החקירה: "העיתונים עשו שמות בחייהם של אנשים תמימים"

אנדי קולסון מגיע לאולד ביילי – לונדון, 16 ביוני 2014. רויטרס
עורך הצהובון, אנדי קולסון, בשבוע שעבר בלונדון/רויטרס

אחרי ההרשעה, ראש הממשלה קמרון התנצל בפני הציבור על החלטתו לשכור את קולסון כיועץ התקשורת שלו.

לפני שלוש שנים, אמר קמרון כי יתנצל אם אכן יתברר שקולסון פעל כפי שיוחס לו. בסרטון מוקלט שהעביר בצהריים לכלי לתקשורת, אמר קמרון כי שכר את קולסון לתפקיד יועץ התקשורת שלו, אחרי שהבין מעורך הצהובון לשעבר כי לא היה מעורב בהאזנות.

בסרטון: כל הפעמים בהן קמרון הגן על קולסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully