וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיון לבלום את אדלסון?

ענת קם

8.12.2009 / 10:04

חברי הכנסת יואל חסון ודניאל בן סימון צפויים להגיש הצעת חוק פרטית שתחייב בעל שליטה ישראלי בעיתון. מו"ל מעריב עופר נמרודי נפגש עם בן סימון לפני מספר ימים

חברי הכנסת יואל חסון (קדימה) ודניאל בן סימון (עבודה) צפויים להגיש הצעת חוק פרטית ובה תיקון לפקודת העיתונות, שעיקרו הגבלת אחזקות של תושבי חוץ בעיתונים בישראל. על פי ההצעה, לא יינתן רישיון להוצאת עיתון על ידי משרד הפנים למי שאינו אזרח ישראלי או לתאגיד שבעל השליטה בו אינו אזרח ישראל ותושב ישראל. עיתון המוצא ברישיון ושבעל השליטה בו אינו אזרח ישראלי יוכל להמשיך להוציא את העיתון עד שנתיים מיום כניסת התיקון לתוקף. ההצעה פורסמה כטיוטה ועשויה לעבור שינויים לפני העלאתה להצבעה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ביום שישי האחרון נפגש מו"ל מעריב עופר נמרודי עם ח"כ דניאל בן סימון ודן איתו בהצעת החוק.

בהסבר להצעת החוק כותבים המציעים: "בשל כוחה של העיתונות הכתובה, לא יכול להיות חולק כי עיתון עלול להוות מוקד כוח ואף לשמש ככלי רב עוצמה והשפעה בדי גורמים שמניעיהם אינם ברורים, לרבות גורמים עוינים למדינה. הניסיון מלמד כי לבעל השליטה בעיתון עשויה להיות השפעה מכרעת על טיבו של העיתון ותכניו... פועל יוצא מכך שבידי בעל השליטה בעיתון ובידי עורך עיתון יש את היכולת להשפיע בין היתר על סדר היום המדיני, הכלכלי והחברתי במדינה".

נמרודי בסבב פגישות

הצעת החוק מתבססת בין היתר על ועדת צדוק, הועדה הציבורית שמונתה ב-1996 כדי להמליץ בנושאי חקיקה הקשורים בעיתונות. רוב המלצות הועדה לא יושמו, בהם ההמלצה לבטל את הדרישה לרישיון והסמכות לסגור עיתונים באמצעות שלילתו, אולם גם הועדה התייחסה לתנאי הכשירות של עורך עיתון ובעל שליטה בו. כמו כן המליצה הועדה על החלת המגבלות הקיימות על בעלי שליטה בגופי תקשורת אחרים גם על הבעלויות בעיתונים. הגבלת אחזקות תושב חוץ חלה כבר על זכייניות הערוצים המסחריים.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בשבועות האחרונים נפגש מו"ל מעריב עפר נמרודי עם חברי כנסת ובהם יושב ראש ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס על מנת לקדם חקיקה שתסייע לעיתונות המודפסת בישראל. הצעת חוק המגבילה אחזקות של תושבים זרים בעיתונות המודפסת תשפיע באופן ישיר על העיתון ישראל היום, שבעליו שלדון אדלסון אינו מחזיק באזרחות ישראלית.

ח"כ דניאל בן סימון אישר כי התקיימה פגישה עם נמרודי, אולם סרב להתייחס לנושא. במעריב סרבו להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully