וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל רז: "אין מצב שאלפיים איש ילכו הביתה"

11.9.2012 / 12:06

מנכ"ל מעריב: "אם תהיה עסקה עם שלמה בן צבי בית הדפוס ימשיך לעבוד וההפצה תמשיך". מאות עובדי מעריב חסמו היום את צומת קרליבך ושרפו צמיגים במחאה על אי הבטחת זכויותיהם

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

(עדכון: 14:57)

מאות אנשים, בהם כמעט כל עובדי מעריב, הפגינו בשעות האחרונות מול בניין העיתון. העובדים חסמו את צומת מעריב לתנועה, חלקם שרפו צמיגים ועלו על גשר מעריב. למפגינים הצטרפו עיתונאים מכלי תקשורת רבים בהם מנחם בן, דנה ספקטור, מורן שריר, מתן חודורוב, לינוי בר גפן, דרור קארין ארד ועוד. המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "מעריב-מעליב", "איפה הכסף" ו"נוחי גנב". בהמשך הגיעו לאזור כוחות משטרה שניסו להסדיר את התנועה. בשלב מאוחר יותר איימה המשטרה לבצע מעצרים, מה שגרם לעובדים להתחיל ולפנות את הצומת.

ההפגנה הבוקר, בה נקראו קריאות גנאי רבות נגד נוחי דנקנר - חילצה הצהרה מכיוונו בנושא זכויות העובדים. "נוחי מייעד את כספי המכירה של מעריב וכספי המכירה של נדל"ן של בית הדפוס – הכל לקופת הפיצויים של העיתון", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד ממקורביו. "העובדים הם נר לרגליו", ביקש להדגיש.

על פי העובדים, למרות שמסתמן כי משכורות חודש אוגוסט ישולמו, אין כל וודאות לגבי משכורות סמפטמבר, אשר אמורות להיות משולמות מכספי מכירת העיתון לשלמה בן צבי, באם העסקה תצא לפועל. בבוקר אף נפוצה שמועה בעיתון כי בן צבי חזר בו מעסקת הרכישה, זאת בשל בדיקת נאותות שביצע, בה התגלה, כך לטענת מקורביו, שווי נמוך לעיתון משנדמה היה בתחילה.

הפגנה מול בית מעריב. יותם רונן
הפגנה מול בית מעריב/יותם רונן

"עושים כל מאמץ לשמור את העסק הזה חי"

אחרי ההפגנה העובדים התכנסו בלובי של הבניין. מנכ"ל העיתון טל רז ירד לשם בספונטניות מלווה בקצין בטחון ושוחח איתם. "אני עושה כל מאמץ לפתור את הסיפור הזה. זו לא בעיה שנוצרה בשנה הזו. יש לנו בעיה של שכר אוגוסט אני מקווה שהנושא הזה נפתר. אנחנו בהנהלה, וגם נוחי דנקנר, עושים כל מאמץ לשמור את העסק הזה חי. זה לא פשוט, אני מבין למה אתם מפגינים ואני מזדהה איתם, אני מנסה לעזור לכם. אתם צריכים לתת לנו את הזמן לעשות את הדברים בשקט".

לדברי רז, אחרי פגישה שערך הבוקר עם שלמה בן צבי, "המצב כרגע הוא שיש שתי עסקאות שאנחנו מדברים עליהן כרגע כדי לשמור על העסק עובד. אחת היא מכירת בית הדפוס כשהכוונה היא לא לסגור אותו. דבר שני זאת העסקה שפרסמנו ביום שישי למכירת פעילות העיתון לצורך השארתו של העיתון הזה חי ועובד".

רז התייחס גם לנושא הפיטורים הצפויים. "אין מצב, בטח שלא בשלב הזה שאם תהיה עסקה – שאלפיים איש ילכו הביתה. אם תהיה עסקה עם שלמה בן צבי בית הדפוס ימשיך לעבוד וההפצה תמשיך. זה נכון שנצטרך להמשיך בתהליך התייעלות כזה או אחר, כי שלמה בן צבי מוכן לקחת רק עד 400 איש בשלב הזה אבל זה המצב כרגע. אני מניח שאם נוכל לבצע את שתי העסקאות אלה, אשר שתיהן בספק. בניגוד לכותרות – העסקה לא התפוצצה – היא קיימת ועובדת. אם זה לא ייסגר בסוף היום, אנחנו ננסה למצוא אלטרנטיבות אחרות לעיתון עובד ולאנשים עובדים. בכל מקרה – לא יהיה מצב שאם יהיו עסקאות כאלה אלפיים איש ילכו הביתה".

לדבריו נמצא גם פיתרון למשכורות חודש אוגוסט. "קיבלתם שליש, אני ביליתי בבנקים שלושה ימים עכשיו ויש איתם הבנות לגבי תשלום המשכורות לפני ערב החג". לשאלה של אחד העובדים, מדוע דנקנר לא שם כסף מכיסו, השיב רז כי הוא "לא מייצג את נוחי דקנר ולא יודע לענות".

רז ביקש שוב ושוב מאנשים שלא להקליט אותו ולא לצלם. בשלב מסוים מישהו צעק לו "מיליונר", והוא עזב את המקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה מול בית מעריב. יותם רונן
הפגנה מול בית מעריב/יותם רונן

"אם זכויות העובדים לא יהיו מובטחות מבחינתנו לא תהיה עסקה"

אמש (שני) נערכה פגישת חירום בין ועד העובדים של העיתון ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן. בפגישה הוחלט כי ניסנקורן יפנה ליו"ר דירקטוריון מעריב דני יעקובי וידרוש ממנו להיכנס להדברות על מנת להבטיח את זכויות העובדים ולעגן אותן בהסכם המכירה של העיתון למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן צבי.

"המשמעות האמיתית של העסקה היא סגירת מעריב ופתיחת עיתון חדש תחת אותו שם מותג", אמר לעובדים יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "כרגע אין שום הבטחה לעובדים ולא ברור אפילו אם הם יקבלו את הפיצויים וההפרשה לקרנות הפנסיה. אנחנו חייבים כדרישה ראשונית להבטיח את זכויות העובדים. אין גם שום ביטחון אם יקלטו העובדים בעיתון החדש ובאיזה תנאי העסקה. אם זכויות העובדים לא יהיו מובטחות מבחינתנו לא תהיה עסקה".

אמש אישרה הסתדרות העובדים הכללית את בקשתם להכרזה על סכסוך עבודה. "אנחנו לא נסכים לשתוק אל מול ההתנהלות השערורייתית הזאת שמפקירה את עובדי מעריב", הודיעו היום עובדי העיתון. "אנחנו דורשים שכל עובד ועובד יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו לפי חוק, ואף למעלה מזה ונפעל בכל הכוח למטרה זאת".

במכתב שהוציאו אנשי ועד העובדים של העיתון נמסר לעובדים כי הנהלת העיתון טוענת כי בנק לאומי הוא זה שמעכב בשלב זה את העברת הכסף שמיועד למשכורות – וכי היום תתקיים בבנק פגישה מערכת בנושא. בשעות האחרונות נודע כי בנק לאומי אישר העברה של 5 מיליון שקלים לעיתון, אך עדיין לא ברור האם המשכורות ישולמו כסדרן. בבנק לאומי סירבו להתייחס לנושא.

הפגנה מול בית מעריב. יותם רונן
הפגנה מול בית מעריב/יותם רונן

"להנהלת החברה אין כסף לשלם את מלוא הפיצויים לכלל העובדים"

נכון לרגע זה עומדות בפני העיתון שתי אפשרויות: סגירה, או מכירה", אומרים בוועד העובדים. "אנחנו מבטיחים לעדכן ברגע שנדע וננקוט בצעדים בהתאם. עמדת הוועד היא נחרצת בעניין זה. אנו נפעל בכל דרך אפשרית להשלמת המשכורת עד לערב החג". בוועד אומרים כי להבנתם, שלמה בן צבי אכן מתכוון לרכוש את העיתון ולהמשיך ולהוציא אותו לאור, אולם כיוון שהוא רוכש אותו ללא חובות העבר "שהחל מהראשון לאוקטובר כל העובדים יפוטרו והבעלים החדשים יוכלו לבחור את מי הוא מעסיק, ובאילו תנאים", אומרים בוועד ומוסיפים כי על פי הסיכום בין הצדדים, עיקרון הרציפות בהעסקה והזכויות הנצברות לא יישמרו. בן צבי התחייב לקלוט בין 300-400 עובדים.

הפגנה מול בית מעריב. יותם רונן
הפגנה מול בית מעריב/יותם רונן

"משכורת חודש ספטמבר ופיצויי הפיטורים אמורים להיות משולמים מכספי המכירה, אולם במידה שאין משקיע או פיתרון אחר, הנהלת העיתון פונה לבית המשפט ומבקשת למנות נאמן מטעמה ומתחיל הליך של הקפאת הליכים, שיוביל לסגירת העיתון עד סוף החודש. "באפשרות הזאת, למדנו לתדהמתנו כי להנהלת החברה אין כסף לשלם את מלוא הפיצויים לכלל העובדים וכי לא ברור מה יעלה בגורל משכורת ספטמבר. היום גילינו שבמרוצת השנים לא הופרשו כל הפיצויים של עובדי מעריב. ברגע זה לא ברור לנו מהו 'עומק הבור' ואנו פועלים מול נציגי ההסתדרות על מנת למנות ממונה מטעמנו שיבחן את ספרי החשבונות", נמסר לעובדים.

"כמובן שהמחדל הזה לא יעבור בשתיקה ואנחנו מתכוונים בהחלט להילחם על הזכויות המגיעות לנו. בכוונתנו, במצב שכזה להעמיד עורך דין מטעמינו העובדים בבית המשפט על מנת שנוכל למצות את מלוא זכויותינו".

עוד בנושא:
”נדרוש את עיגון הזכויות בהסכם המכירה”
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?
יש עסקה: שלמה בן צבי רוכש את מעריב מנוחי דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully