וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי יח"צ, כל הזמן: תחנת הרדיו הצבאית בשירות "האח הגדול"

אורי רפאל באום

14.5.2014 / 12:19

בגלי צה"ל החליטו לראיין דייר מ"האח הגדול" תוך טשטוש קולו משל היה קורבן אונס. מי לכל הרוחות חשב שזה רעיון טוב?

הראיון בגל"צ הבוקר (רביעי) דווקא התחיל טוב. עמית סגל הציג את הנושא הבא ובפרפרזה על אהוד אולמרט הקדים לומר שהערב תיכנס קבוצת אנשים למאסר, בלי קשר עם העולם החיצון ובלי הזכות לפגוש בקרוביהם. כמה פאתוס והאדרה לקראת עוד פרק בשטיפת המוח היסודית שעוברים כולנו לקראת תחילת "האח הגדול".

לעומת זאת, מי שחלילה פספס את ההקדמה ופתח את התחנה הצבאית בעת הראיון עצמו, יכול היה לחשוב למשך מספר שניות שהמרואיין/ת הוא/היא א' ממשרד התיירות או א' מבית הנשיא. לא, חלילה לא דובר שם על אונס, אבל הקול המעוות של המרואיין בצירוף העובדה ששמו לא נמסר לפרסום הקשתה על הזיהוי שמדובר ב-ד' (דייר) מבית "האח הגדול".

כך, בפשטות מרתיחה, העניקה עצמה גלי צה"ל למכונת היח"צ של קשת. כללי המשחק הבסיסיים לראיון עיתונאי פשוט התבטלו בפני מפלצת "האח הגדול". איזו סיבה יש לראיין מתמודד בעילום שם ובעיוות קול? האם גלי צה"ל צריכים להגן עליו מפני משהו, מפני מישהו? באופן הזוי מישהו בגלי צה"ל חשב שנכון שמתמודד בתוכנית ריאליטי יזכה לתנאי ראיון השמורים לקורבן פשע נתעב או לסוכן בשירות המשטרה / מערכת הביטחון. אם זה היה התנאי לקיום הראיון, וסביר שכך היה, צריך היה לדחות אותו במקום לקחת חלק בתעמולה הזולה הזאת. לא רק קולו של המתמודד עוות, אלא קול ההיגיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקשב!/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבעד לקול המתכתי והצרוד שבאופן סימלי הוכיח שאפשר לרדד עוד יותר כל מתמודד בתכנית ולשלול ממנו איזושהי עצמיות, ניתן היה לשמוע ש-ד' הוא ימני קיצוני בדעותיו בעל סיפור חיים קצת מוזר (כך במקור). ובפרפרזה אומללה נוספת לחיינו המטורפים במדינה הזאת, הרגיע ד' את המראיין שכתובות תג מחיר לא ירוססו על בית האח. חבל.

כי בעצם למה לא לרסס כתובות תג מחיר? הרי אלה החומרים שמהם בנוי הזינוק בנקודות הרייטינג, לא? קח בית גדול במרכז הארץ, דחוף לתוכו את השוליים ההזויים בחברה הישראלית (בנקודה הזאת כותב המאמר משלה את עצמו שאנשי תג מחיר הם שוליים הזויים), ותן לאנשים לאכול את עצמם. אחרי הכל, הבית ידע כבר להתמודד עם גרוטסקות כמו פרידה הכט, משפחת בובליל ולבנה זוהרים.

העונה השישית של האח הגדול (טיפ למראיין הבא: 6 זה גם מספר השנים שאולמרט קיבל בכלא) לא מתאפיינת בשום דבר מיוחד לעומת העונות הקודמות, ולא ממש משנה כמה ינסו לפמפם אחרת. יש מדורת שבט אחת בשלט, והגיעה העת הזאת בשנה בה אנחנו זורקים למדורה 16 מסכנים שמשוועים לתהילה וחשיפה. הם יקבלו אותה, אנחנו נראה אותם נאכלים באש (טיפ למראיין: יום השואה היה ממש לא מזמן) ועוד שלושה חודשים נגמור עם הזבל הטלוויזיוני הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully