וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר במעריב: שלמה בן צבי הגיש בקשה להקפאת הליכים

5.3.2014 / 10:38

(עדכון) דרמה במעריב: מו"ל העיתון שלמה בן צבי הודיע לעובדים כי החברה ביקשה מביהמ"ש הקפאת הליכים לצורך "תוכנית התייעלות". בפועל, בכוונת העיתון להפסיק כליל את הפצתו בבקרים ולמכור את NRG

(עדכון אחרון: 15:20)

מו"ל מעריב שלמה בן צבי הגיש הבוקר (רביעי) בקשה להקפאת הליכים במעריב, במטרה למנות נאמן לניהול העיתון וייזום תכנית הבראה בעיתון המצוי בקשיים כלכליים. הבוקר (רביעי) התקיימה פגישה בהשתתפות נציגי הנהלת "מעריב" יחד עם עובדי העיתון ובה הוסבר להם על שינויים שעומדים להתרחש בחברה. המהלך צפוי לכלול הליך פיטורים נרחב, ולמעשה הבקשה מוגשת על מנת לאפשר פיטורים. ועד העיתונאים ביקש מבית המשפט להיות צד בבקשה.

אחת מכוונותיו של בן צבי היא לא פחות מצעד היסטורי: הפסקת הפצתו של מעריב בבוקר ומעבר להדפסת מהדורות ערב בלבד. בחודשים האחרונים כבר החלו בעיתון להפיצו באופן זה. בנוסף אתר NRG יועמד למכירה ועובדים בו יפוטרו. לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, האתר מפסיד כרבע מיליון שקלים בחודש והחובות לעובדים עומדים על יותר מעשרה מיליון שקלים.

”מעריב”: עשרות פרילאנסרים טרם קיבלו את שכרם

סקר TGI לשנת 2013: מעריב בשפל של כל הזמנים

במכתב שנמסר לעובדים ציין המו"ל והעורך הראשי של העיתון, שלמה בן צבי, על הבקשה לבית המשפט להקפאת הליכים בחברה. "במהלך השנה וחצי האחרונות כולנו היינו שותפים במהלך חשוב ומשמעותי בעיתונות הישראלית כאשר החלטנו לרכוש את פעילות מעריב במטרה להחזיר את העיתון לימיו הגדולים בהיסטוריה של העיתונות ולהבריא את החברה כך שתתנהל כחברה עסקית מאוזנת ואף מרוויחה. לצערנו, עד כה, למרות המהלכים שנעשו, רובם בהצלחה, החברה עדיין לא הגיעה ליעדים ולמטרות שהציבה לעצמה".

הוא ציין כי בעלי העיתון הזרימו הבעלים מאז רכישת העיתון עשרות מיליוני שקלים על מנת לאפשר את המשך הפעילות, אולם על פי הבקשה, "בתקופה האחרונה החריפה המצוקה התזרימית של העיתון והוא אינו יכול עוד לעמוד במחויבויתיו השוטפות".

בקשת הקפאת ההליכים, כל הפרטים:

התכנית: להפריד מבחינה עסקית את "מעריב ו"מקור ראשון"

בקשת העיתון להקפאת הליכים ותכניות התייעלות, שוב, מעידה על אי המידה שלו בייעדי ההכנסות ועדות לכך שהעיתון אינו מצליח להיות רווחי. כזכור, החשיפה לעיתון התדרדרה לשפל חסר תקדים והוא נמצא במצב הגרוע מבחינה זו בתולדותיו עם חשיפה בחציון האחרון של שנת 2013 שעומדת על נתון שפל של 3.5% בלבד. נתון זה עלול עוד להיחלש, כעת עם החלטת הנהלת הקבוצה להפיצו בערב בלבד.

בסוף השנה שעברה אמר בן צבי כי בטרם רכש את העיתון מעריב הפסיד 13 מיליון שקל, ושידר אופטימיות. "באוגוסט השנה הפסדנו רק חצי מיליון שקל ואני מאמין שעד סוף השנה לא נפסיד שקל. זה אולי לא הישג עיתונאי, אבל זה הישג לעיתונות", אמר אז. הבקשה לצו הקפאת הליכים מעידה על כך שהחברה בחובות ואין לה צפי להתאוששות, והיא מבקשת מבית המשפט צו שיאשר השהייה של החובות לטובת הפעלת הליך התייעלות וצמצומי. בתקופת ההקפאה לא ניתן יהיה לתבוע חובות מהחברה, למשל, על ידי ספקים חיצוניים כמו פרילאנסרים ונותני שירות שטרם קיבלו תשלום.

התכנית של בן צבי כעת היא להפריד, מבחינה עסקית, את "מעריב" ו"מקור ראשון". באם יתקבל הצו, יתאפשר לבן צבי להפעיל במעריב הליכים ארגוניים כמו פיטורים וצמצומים שאין באפשרותו להפעיל כעת בשל התייחבויות שנטל בפני בית המשפט בעת עסקת הרכישה של העיתון.

ועד העובדים: "קוראים להנהלה לנהוג באחריות"

מוועד עובדי מעריב נמסר בתגובה: "נודע לנו עכשיו שהנהלת החברה מגישה היום בקשה להקפאת הליכים שתשפיע לכל הפחות על עובדי העיתון מעריב, ואולי גם על עובדי המגזינים ("תכלת") ומקור ראשון. מוקדם לומר מה יהיו ההשלכות המדויקות של המהלך הזה על כולנו".

"בשבועיים האחרונים, עם התגבר השמועות על מצוקה כלכלית ואי-תשלום משכורות הפרילנסרים, התחלנו בוועד ובארגון להיערך לתרחיש מסוג זה. אנחנו עובדים בתיאום צמוד עם כל עורכי הדין שלנו, שבעצמם נמצאים בקשר עם המפרקים של "מעריב הוצאת מודיעין", וכשהתמונה תתבהר בשעות הקרובות נעדכן אתכם בכל הפרטים. אנחנו קוראים להנהלה לנהוג באחריות ולפעול במשותף עם העובדים המסורים של מעריב", לשון ההודעה.

גם ארגון העיתונאים הגיב להתפתחויות ופנה באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין, לבית המשפט כדי להיות צד בהליך בקשת ההקפאה. יאיר טרצ?יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים: "לפני שנה וחצי בן צבי קיבל את מעריב בזכות התחייבויות שנתן לעובדים ולבית המשפט. כעבור כמה חודשים הוא כבר ניסה להתנער מההתחייבות ולפטר 150 עובדים בהבטחה שזה מה שיציל את העיתון. חלפו עוד כמה חודשים והוא כבר ניסה להתנער מהתחייבויותיו החדשות. הבקשה להקפאת הליכים נראית כמו המשך של אותה התנערות, הפעם תוך ניסיון לזכות להגנה מבית המשפט. בכוונותינו להיות צד להליך ולהבטיח שמה שהובטח לעובדים יקוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully