וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישר: אדלסון ירכוש את "מקור ראשון"

30.4.2014 / 11:05

הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה אישר הבוקר את עסקת המכירה של "מקור ראשון" ואתר nrg ל"ישראל היום". באשר למיזוג מעריב עם "סופהשבוע", קבע הממונה כי "השפעתו על התחרות זניחה"

הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה אישר הבוקר (רביעי) את עסקת המכירה של "מקור ראשון" ואתר nrg ל"ישראל היום" ואת עסקת המכירה של עיתון "מעריב" לקבוצת הג'רוזלם פוסט. "בדיקת עסקאות המיזוג לא העלתה חששות שמצדיקים התנגדות אליו במסגרת חוק ההגבלים העסקיים", נמסר הבוקר מלשכתו.

חששות ב"בית היהודי": רכישת אדלסון את "מקור ראשון" - "איום אסטרטגי של ממש"

עובדי "מקור ראשון" הפגינו: "יודעים מהי עיתונות ועמידה בלחצים"

בסיכום בדיקת הממונה צוין כי בעוד "ישראל היום" הוא עיתון יומי בעל תפוצה רחבה הפונה לקהל יעד רחב ומחולק בחינם, "מקור ראשון" נמכר תמורת מחיר משמעותי באופן יחסי, בעיקר בסופי שבוע ובהיקף מוגבל יחסית, לקהל קוראים מובחן ונבדל. עוד העלתה בדיקת הממונה כי החלק הארי של קוראי "מקור ראשון" נחשף ממילא לעיתון "ישראל היום".

המיזוג בין מעריב לסופהשבוע: "קיימים מתחרים גדולים אחרים בתחום"

במשרד הממונה ציינו גם כי מצאו שהתמריץ של ישראל היום "להשפיע לרעה על התכנים של מקור ראשון אינם מובהקים מספיק". עוד מצא הממונה כי עיכוב משמעותי נוסף בהכרעת השאלה מי ירכוש את העיתון מקימה חשש להמשך קיומו, ועל כן חשש לפגיעה בציבור הצרכנים הרוכש אותו. חשש זה היווי עילה של קמפיין שערכו בשבועות האחרונים עובדי העיתון, ובו קראו לממונה להחיש את הבדיקה שהעמידה את העיתון בסכנת של סגירה עוד השבוע.

באשר למיזוג בין ג'רוזלם פוסט למעריב, התמקדה בדיקת הממונה בזיקה שתיווצר בין העיתון מעריב לעיתונים סופהשבוע וישראל פוסט, הנמצא בקשרי בעלות עם ג'רוזלם פוסט. הבדיקה העלתה כי חלקם המצרפי של מעריב ושל סופהשבוע וישראל פוסט בתחום העיתונות קטן יחסית, וכי קיימים מתחרים גדולים ומשמעותיים אחרים בתחום. "נמצא כי השפעת המיזוג על התחרות היא זניחה ועל-כן ראה הממונה לנכון לאשר את המיזוג", נמסר.

"ישראל היום" צפוי לשלם 17 מיליון שקל על רכישת כלי התקשורת - 14 מיליון שקל לעיתון "מקור ראשון" ו-3 מיליון לאתר nrg. "מעריב" נמכר לקבוצת הג'רוסלם פוסט שבבעלות אלי עזור תמורת 4 מיליון שקל.

סה"כ 17 מיליון שקל על רכישת כלי התקשורת

להחלטת הממונה היום קדם מאבק בן מספר שבועות של עובדי העיתון אל מול הממונה. נאמן "מקור ראשון" ואתר nrg חן ברדיצ'ב התריע פעמיים בפני בית המשפט על המצב הקשה של העיתון בצל הקפאת ההליכים.

לאחר שחברת "תכלת" שבבעלות שלמה בן צבי ובני משפחתו הודיעה כי היא לא מתכוונת להמשיך ולהזרים כספים לחברות לצורך תשלומי משכורות לעובדים שנותרו בחברה, העובדים פתחו בשורת צעדי מחאה שנועדו לזרז את הבדיקה של הממונה לאישור העסקה. הם קיימו ישיבות חירום, פתחו עמוד מאבק בפייסבוק, הפקיעו חלק מהעמוד הראשון של העיתון לטובת מכתב לקוראים שבו הזהירו כי העיתון עומד בפני סגירה, יזמו עצומה שעליה החתימו שורת עיתונאים בכירים ואקמאים, נפגשו עם הממונה ואף ערכו הפגנה מול משרדיו בירושלים.

רונית חסין-הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט מסרה בתגובה להחלטה: "אנחנו מברכים על ההחלטה. הקבוצה הוכיחה בשנים האחרונות שהיא יודעת דבר או שניים בנוגע למה שהציבור הישראלי אוהב ורוצה לקרוא ולדעת. מעריב, מיום היווסדו, היה ונותר כלי תקשורת אהוד ומוערך בציבור הישראלי, אנחנו נרגשים ונערכים לאתגרים הניצבים בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully