וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 קבוצות מתמודדות על הרכש של HOT

ליאור ליברובסקי

3.6.2007 / 12:47

מול המפעילה הנוכחית של ערוצי הסרטים ו-XTRA Hot, יסמין TV, מתמודדות בין השאר יונייטד קינג, ענני תקשורת ודורי מדיה

שש קבוצות ניגשו למכרז להפעלת ערוצי הרכש של HOT, שנסגר ביום חמישי. המכרז נחשב למכרז התוכן הגדול ביותר בטלוויזיה בישראל, על הזכות לנהל את רכש התוכן עבור שישה ערוצים של HOT: ערוץ הסרטים, HOT אקשן, HOT פאן, HOT דרמה, HOT פריים וערוץ הסדרות אקסטרה HOT.

הקבוצות הן : יסמין TV, ספקית הרכש של HOT כיום; ענני תקשורת; סינמה סיטי - יונייטד קינג (האחים משה וליאון אדרי), דורי מדיה - מפל תקשורת; טלעד; ושלו מדיה ו-EllaCom
(אלה תקשורת).

התקציב לרכישת תכנים עומד על קרוב למאה מיליון שקלים בשנה. מלבד ההצעה הכלכלית מתבקשת כל קבוצה להציג הצעה בתחום התוכן, שנחשבת ללא פחות חשובה עבור HOT, המעוניינת לבחון כיוונים חדשים ובהם גם ערוץ סרטים לילדים, תוספות טכניות וזכויות על תכני מדיה.

"בקשה להצעה ולא מכרז"

למרות השימוש במילה מכרז, גורמים בתעשייה מדגישים כי מדובר בבקשה להצעה (proposal request), הצעת מחיר אותה מגיש המשתמש לספק. בניגוד למכרז, במקרה כזה מרחב התמרון של החברה המציעה גדול יותר והיא יכולה להתבסס בבחירתה על קריטריונים משלה, מבלי לחשפם.

דורי מדיה (מפל תקשורת) שבבעלות תמי מוזס, יאיר דורי ונדב פלטי, מתמחה בז'אנר הטלנובלות ומחזיקה בערוצי נישה של התחום בכל העולם, כולל ערוצי ויוה בישראל. דורי מדיה מחזיקה בחברת הפקה במולדת הז'אנר ארגנטינה ובחברת המפיצה את התוצרת. יש המצביעים על בעייתיות בכך שנוני מוזס, אחיה של תמי, הוא בעל מניות ב-HOT.

ענני תקשורת, בבעלות אודי מירון, מייצגת ערוצי תוכן מהעולם (MTV, ניקולודיאון ועוד) ומפיקה ערוצים נוספים (החיים הטובים, אגו). חברת ההפקה שלה, שמים, מפיקה תכניות וסרטים מקוריים עבור הערוצים השונים של הטלוויזיה המסחרית וערוצי הכבלים והלווין. שלו מדיה היא חברת בת של UPC ההולנדית והיא ניגשת להתמודדות בשיתוף פעולה עם סרטי EllaCom
(אלה תקשורת), המייצגת את הולמרק, ערוץ הריאלטי ואקסטרים ספורט.

האחים משה וליאון אדרי, הבעלים של יונייטד קינג, מתמודדים באמצעות קבוצת סינמה סיטי, יחד עם יעקב כהן ומשפחת חודידה. מתמודדת נוספת היא טלעד שמפעילה בימים אלה את ערוץ הבידור E ואת ערוץ ההיסטוריה.

יסמין היא עדיין הפייבוריטית

המתמודדת העיקרית היא יסמין TV, בבעלות יוסי עוזרד, שניהלה את רכש התוכן עבור HOT בשמונה השנים האחרונות. בתחילת השנה הועברה אליה מחברת הכבלים גם האחריות להפקת ערוץ הסרטים. מועד תפוגת ההסכם בין השתיים הוא סוף 2007.

יסמין היא חברה קטנה כלכלית לעומת חלק מיריבותיה בהתמודדות. עם זאת, ההערכה היא כי יסמין שנוצרה יש מאין עבור התחום הספציפי, הצליחה לצבור ניסיון ומקצועיות והשתלטה על נכס התוכן המשמעותי ביותר. לקבוצות החזקות, המתמודדות מול יסמין, אין בעיה להפסיד בטווח הקצר כדי לזכות במכרז. לעומת זאת, עתידה של יסמין תלוי בהצלחה בו.

גורמים בתעשייה מעריכים כי יסמין היא הפייבוריטית לזכייה במכרז ופתיחתו לחברות נוספות נעשתה מתוך כוונה של HOT לנסות להוריד בדרישותיה הכספיות של יסמין. אחרים רואים בכך הזדמנות של HOT לבחון הצעות נוספות וכן לקבוע דרישות חדשות. החלטת HOT צפויה להתקבל בעוד מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully