וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה מנסה למנוע שידור "בולדוזר"

יעל ולצר

31.7.2007 / 21:48

מנהל מגדל הפיקוח בנתב"ג הודה בפני מיקי רוזנטל: "המגדל מימי הביניים, הנוסעים בסכנה" רוזנטל: "הייתי פושע, לולא שידרתי"

רשות שדות התעופה מנסה להוציא צו מניעה לשידור התחקיר של העיתונאי מיקי רוזנטל, בפרק הפתיחה של תוכנית התחקירים שלו "בולדוזר", שעומד להיות משודר ביום חמישי הקרוב (ערוץ 2, הזכיינית 'קשת').

לדברי גורמים ברשות שדות התעופה, צו המניעה יוצא כנגד שידור התמלילים בתוכנית, תמלילים שהקליט רוזנטל במהלך ביקורו במגדל הפיקוח של שדה התעופה. זאת, משום שהתמלילים הושגו, לטענתם, בדרך של האזנת סתר. בנוסף, הגישה הרשות תלונה בנושא כנגד רוזנטל וצוות "בולדוזר".

בתחקיר: מגוון בעיות בטיחות

בפרק הפתיחה של העונה הנוכחית של "בולדוזר" בודק רוזנטל את בטיחות הטיסה עבור הנוסעים והמבקרים בנמל התעופה בן גוריון. לצורך זה ביקר רוזנטל בשדה התעופה, והתמקד בראיון שערך עם מנהל מגדל הפיקוח, איילון טל, בתוך מגדל הפיקוח עצמו.

לטענת רשות שדות התעופה, רוזנטל שיקר להם וביצע האזנת סתר במהלך הראיון עם טל. "רוזנטל אמר שהמיקרופון כבוי, בזמן שהמיקרופון היה פתוח", טוען גורם ברשות. "נתנו לו להיכנס, לשאול, לצלם, ובעצם מה שלא נתנו לאף עיתונאי מעולם. הוא ביקש ביקור והסברים וראיון עם מנהל מגדל הפיקוח, וקיבל. רק שהוא בכוונה התמקד במה שיעורר פרובוקציות, והכל כדי לתת פרומו, שיעלה את הרייטינג לתוכנית שלו. לא ניתן לזה יד. לכן הגשנו נגד רוזנטל וצוות 'בולדוזר' תלונה במשטרה, ועד לשידור התוכנית גם נשיג צו מניעה כנגד פרסום התמלילים".

אלא שרוזנטל בשלו: "יש בעיות בטיחות קשות ביותר בשדה התעופה, שמסכנות את הנוסעים. הבעיות ידועות, הפתרונות ידועים לכל הנוגעים בדבר, אולם כבר שנים שאיש לא עושה דבר, וכנראה שבישראל, כמו בישראל, מחכים לתאונה אווירית לפני שהדברים יטופלו. אני מצטער צער אמיתי על כך שרשות שדות התעופה מנסה להסתיר מחדלים, שמסכנים את בטיחות הנוסעים, ובמקום לתקן את הליקויים, פותחים במסע של הפחדות ותלונות סקר במשטרה".

רוזנטל הסביר שהתחקיר המלא יקיף מגוון של בעיות בטיחות: "מצבו של מגדל הפיקוח לקוי ביותר. מבנה מסלולי הנחיתה וההמראה מסכן את הנוסעים ורק בנס עד היום לא היו אסונות של ממש. ציוד הנחתה חסר באחד המסלולים והמרחב האווירי מצומצם ומוגבל על ידי חיל האוויר. יש גידול מתמיד בטיסות האזרחיות, וזה גורם לסכנה מתמדת של התנגשות אווירית. במקרה של אסון, לא יודעים מי אחראי לפעולות ההצלה.

"אבל החמור מכל קרה בזמן הראיון עם איילון טל. במהלך הראיון עם טל, שדובר רשות שדות התעופה, שמוליק חפץ אישר, טל ענה על השאלות כשהוא בהחלט מודע למיקרופון פתוח, שהיה צמוד לבגדיו. וענה את האמת. הוא הודה בכך שיש ליקויים חמורים, שעלול להתרחש אסון. כנראה שמישהו שעמד קרוב אליו ושמע את הדברים, התקשר לחפץ, ולפתע, באמצע הראיון קיבל טל טלפון. הוא ענה ושמעתי את הוויכוח. מהצד השני של הקו היה כנראה חפץ, ושמעתי את טל אומר: 'מה, אתה רוצה שאשקר? הרי אנחנו במגדל פיקוח שמצבו מימי הביניים, והכל פה קטסטרופה. אני לא מוכן לשקר את התקשורת ואגיד רק את האמת, והאמת היא שהמצב פה מסכן את הנוסעים'. אז טל הודיע לי שהוא נאלץ להפסיק את הראיון, וההמשך ידוע.

"הגישו נגדי ונגד הצוות תלונה במשטרה. אני בסך הכל רוצה לחשוף בפני הציבור את מה שרשות שדות התעופה מנסה להסתיר, והכל נעשה בדרך חוקית. במשטרה חוקרים פושעים, ואני הייתי מרגיש פושע לולא פירסמתי את התחקיר הזה, שכולו לטובת הציבור. יש פה עניין קריטי, כי מנהל מגדל הפיקוח מודה שהמצב בשדה מסכן את הנוסעים. אז שתלונה במשטרה תפחיד אותי? אני מכריז בזאת בפני הציבור על בעיות בטיחות נוראות בנתב"ג, שמסכנות אותם. עובדה".

עובדי רשות שדות התעופה: יש מחדלים

ועד העובדים ברשות שדות התעופה הצטרף לרוזנטל. באופן לא מפתיע, סירבו נציגי הוועד להיחשף בשמם, אבל אמרו: "עובדים רבים ברשות שדות התעופה כועסים מאד על הנסיון לעצור פרסומים, שהם לטובת התושבים מצד אחד ולטובת העובדים מצד נוסף. העובדים חושבים שחייבים לחשוף מחדלים, ויש מחדלים, וחייבים לתקן אותם ולא להסתיר. אנחנו בהחלט תומכים בתוכנית מהסוג הזה".

מקשת נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה מנסה למנוע את שידור פרק הפתיחה של העונה החדשה של "בולדוזר", שעוסק במחדלי הבטיחות בשדה התעופה בן גוריון, ולכן אף הגישה תלונה במשטרת נתב"ג. במהלך הצילומים במגדל הפיקוח, קלט הצוות שיחה בין דובר רשות שדות התעופה למנהל המגדל, ממנה עלה בבירור שהציוד במגדל מיושן ומהווה סכנה גדולה לבטיחות הנוסעים. הצוות עומד על כך שהמדובר בהקלטה חוקית, כיוון שהשיחה בין דובר הרשות למנהל המגדל נערכה באמצע ראיון שערך רוזנטל עם טל ובשעה שטל נשא על גופו מיקרופון".

הדובר החיצוני של רשות שדות התעופה, שמוליק חפץ: "ביקשנו להוציא צו מניעה נגד שידור התמלילים שהושגו בדרך של האזנות סתר. הרשות לא רוצה להשתיק את מיקי רוזנטל, אלא רק לפסול חומרים שהושגו בצורה בלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully