וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב' קברות

ענת קם

15.1.2008 / 14:48

הארץ יבטל בחודש הבא את חלק ב' של העיתון הכולל את העמוד האדיטוריאלי, טורי פרשנות וכתבות מגזין. המאמרים ישתלבו בחלק א'

צמצומים בעיתון הארץ: העיתון יבטל בתחילת פברואר את חלק ב'. המאמרים המופיעים מדי יום בעמודו הפותח של המדור יוטמעו בחלק א' של העיתון.

בכיר בהארץ סיפר היום לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה התקבלה על רקע הרצון להשקיע יותר משאבים ב-TheMarker: "יש אוירת נכאים קשה בקרב עובדי הארץ. התחושה היא של מפעל דורסני שבולע את כל מה שסביבו. צריך לממן את ההגדלה של המארקר בשביל להתחרות ב'כלכליסט' ועושים את זה על חשבון חלק ב' שלא מוכר פרסומות. מו"ל העיתון לא מפסיק להכות בו. לעובדים כאן יש תחושה שהם חלק מיחידת עילית והיו בטוחים שגם שוקן חושב כך עליהם. לחלק ב' יש אפיון כתיבה מיוחד של העמקה בחדשות, זו אמירה מאוד בוטה של הנהלת העיתון שאמרה עד היום שהעמוד האדיטוריאלי שלו הוא החלק המרכזי בו. יש ירידה בערכה של הפובליציסטיקה בתקשורת ומצער שגם הארץ דחק אותה."

בהתייחסו לאפשרות העזיבה של כותבים בעקבות ההחלטה, אמר הבכיר: "אם כתבים של הארץ עוזבים זה רק כי דורון גלעזר ויואל אסתרון מציעים להם הצעות טובות יותר ואם הם נשארים זה כי הם נאחזים בשיניים ב 'הארץ', שהוא עדיין העיתון הסולידי ביותר לעבוד בו."

לאחרונה מורגשת תכונה במערכת הארץ על רקע יציאתו הצפויה של 'כלכליסט', המיזם הכלכלי השל ידיעות אחרונות, בהובלתו של יואל אסתרון, לשעבר עורך המשנה של הארץ. בשבועות האחרונים גדל נפחו של המוסף הכלכלי TheMarker, דבר שהתבטא גם בתוספת כוח אדם במערכת ובהפצתו בנפרד מעיתון האב.

מהלך דומה של הטמעת העמודים האדיטוריאלים בחלק החדשותי של העיתון התרחש גם בעיתון ידיעות אחרונות, עם כניסתו של שילה דה בר לתפקיד עורך העיתון.

חלק ב' נחשב במשך שנים ליהלום שבכתר בעיתון הארץ. והכיל את מאמר המערכת המוביל וטורים מאת כותבים בכירים כמו: אבירמה גולן, גדעון סאמט, אורית שוחט, זאב סגל וזאב שיף.

* קבוצת הארץ היא מבעלי השליטה בוואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully