וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לבחוש בשקשוקה

ענת קם

19.8.2008 / 15:42

העיתונאים, התסריטאים והבימאים וגם הסינמטקים מביעים תמיכה במיקי רוזנטל. ynet הסיר ידיעה בנושא, והחזיר אותה כעבור יממה

ידיעה של כתבת ynet מרב יודילביץ' שעסקה בסרטו של מיקי רוזנטל "שיטת השקשוקה" הורדה מהאתר לאחר 15 שעות. גורמים ב-ynet סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי לאחר דין בין עורכי האתר הורדה הידיעה מהאתר ואף אמרו כי הסיבה לכך היא יחסיו העכורים של רוזנטל עם הנהלת ידיעות אחרונות. בנוסף, הוחלט באתר גם לבטל ריאיון מתוכנן עם רוזנטל. מזה תקופה שרוזנטל מאשים את מוזס בקשרי הון ושלטון וכי הוא מונע פרסום תחקירים עיתונאיים על מקורבים לו.

מ ynet לא נמסרה תגובה לדברים ויממה לאחר שהוסרה הידיעה מהאתר היא שבה להופיע. גורם ב-ynet אמר לוואלה! ברנז'ה: "הורדת הידיעה היתה טעות בשיקול הדעת".

כולם תומכים עכשיו

הסערה סביב סרטו של רוזנטל העירה את הארגונים: אגודת העיתונאים בתל אביב, איגוד הבימאים, פורום היוצרים הדוקומנטריים וארגון אומ"ץ הביעו מחאה על הניסיון למנוע את הקרנת הסרט ולפגוע בחופש הביטוי.

אגודת העיתונאים כתבה בהודעתה: "איומי התביעה מצד משפחת עופר, עוד בטרם ראתה את הסרט, כאשר תוכנו לא ידוע לה, יוצרים רושם של ניסיון לפגוע בזכות הציבור לדעת ונראה כמאמץ נפסד להצר צעדיו של עיתונאי בדרך של הטל מורא. המקום לברר אם העיתונאי רוזנטל הוציא את דיבתם רעה הוא בית המשפט ודרך זאת פתוחה בפניהם בכל עת, לאחר הקרנת הסרט".

היום הודיעו הנהלות הסינמטקים בחיפה ובשדרות כי גם הם יקרינו את הסרט במהלך חודש ספטמבר כתמיכה ברוזנטל. ואילו אגודת העיתונאים הודיעה כי הכנס יוקרן בכנס אילת ומיד אחריו יתקיים דיון בנושא תקשורת הון ושילטון.

במכתב שהעבירו איגודי הבמאים והתסריטאים לאלון גרבוז, מנהל סינימטק תל אביב נכתב: "צר לנו שמכתב מעורך דין של טייקוני הון גורם לחיל ורעדה בסינמטק התל-אביבי... אנו מבקשים להביע את דאגתנו העמוקה מהמסע האלים שמנהלת משפחת עופר נגד חברינו, הבמאים מיקי רוזנטל, ואילן עבודי ומהניסיונות הבלתי נלאים שלהם למנוע את הקרנת המסמך הדוקומנטרי החשוב שהכינו".

עוד מכתב במכתב: "תהליך הפרטת החברה הישראלית לדעת ובמרכזו מכירת נכסי העם למשפחות בע"מ, הוא מהפכה עמוקה ומשמעותית המתרחשת ללא כל דיון ציבורי. הניסיון של רוזנטל ועבודי לעורר דיון שכזה הופך מיום ליום, כך מסתבר, להרואי ומסוכן. ראוי וחובה לתמוך בהם ובסרטם ללא מורא ובלי גמגומים".

(עדכון אחרון 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully