וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקללה של יאיר לפיד

יהושע בריינר

8.9.2008 / 17:39

לפיד כינה את חננאל דיין, שסירב ללחוץ את ידו של דן חלוץ, "חננאל המקלל", ונתבע על ידו. היום עלה בעל הטור לדוכן העדים

העיתונאי יאיר לפיד העיד היום בבית משפט השלום בירושלים במשפט דיבה המתנהל נגדו, והודה כי כתב דברים קשים על החייל חננאל דיין על סמך דיווחים בתקשורת. דיין הגיש תביעת דיבה נגד לפיד ודורש ממנו ומידיעות אחרונות 250 אלף ש"ח, לאחר שבעל הטור כינה אותו באחד מטוריו בתארים "חננאל המשתולל", "חננאל המקלל", "חננאל המתנפל" ו"חננאל המטרלל". הטור נכתב על לאחר שדיין סירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל דאז דן חלוץ בטקס חיילים מצטייני הנשיא ביום העצמאות 2006. הצעד של דיין נבע מחלקו המרכזי של חלוץ בהתנתקות.

לדברי נוכחים בדיון, במהלך עדותו סיפר לפיד כי כתב את הדברים על סמך דיווחי התקשורת ולא שוחח עם איש מהנוכחים בטקס בבית הנשיא או עם דיין עצמו. לדברי לפיד, בביטוי "חננאל המקלל" התכוון לכך שאי לחיצת ידו של הרמטכ"ל היא בבחינת קללה. עדותו של לפיד נמשכה כשעה. כעת הסתיים שלב מתן העדויות בתיק ובשבועות הקרובים יחל שלב הסיכומים. "לפיד הוכיח היום כי כתב את הדברים מבלי להכיר את הנתבע בכלל, ואני מאמין כי לאור הדברים בית המשפט יפסוק לטובת התובע", אמר בא כוחו של דיין עו"ד יהל מרחבי.

בתצהיר שהעניק במהלך המשפט, המתנהל זה שנה, חשף לפיד בין היתר כי ראש אכ"א לשעבר האלוף אלעזר שטרן העביר לידיו מסמכים חסויים ובהם פרטים אישיים משירותו של דיין. בין היתר העביר שטרן ללפיד, לכאורה, ראיונות אישיים של החייל, שימוע שעבר דיין אצל שטרן ומסמכים צבאיים נוספים. בעקבות זאת תבע דיין את שטרן על הוצאת דיבה והפרת חוק הפרטיות, והוא דורש מהאלוף 150 אלף ¤.

עורך דינו של לפיד, תמיר גליק, סירב להגיב והפנה אותנו ללפיד. מהסוכנות של בועז בן ציון, שמייצג את לפיד, נמסר בתגובה: "טרם קיבלתי הסמכה לעריכת דין. כשאקבל אותה אשמח לנסוע גם לבתי משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully