וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-ג'זירה רכשה לשידור סרט תיעודי של הבמאי דוד דרעי

ענת קם

24.9.2008 / 13:20

הסרט "כבר לא אחמד" עוקב אחרי זהותו החצויה של צעיר ישראלי בן שבט בדואי. מגעים נוספים מתנהלים עם ערוץ הטלוויזיה אל-חורה

תחנת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה רכשה את הסרט התיעודי הישראלי "כבר לא אחמד" של דוד דרעי ורות לב ארי. הסרט עתיד להיות משודר בחודש בקרוב במדינות רבות. בעקבות הרכישה מנהל גם ערוץ הטלוויזיה האמריקאי בערבית אל-חורה מגעים לרכישת זכויות השידור של הסרט להקרנה בתימן, לוב, לבנון, סוריה ועירק.

דוד דרעי הוא יוצרם של הדרמה "חתה יסבח סבח", זוכת פרסי האקדמיה בשנת 2005, והסרט התיעודי האישי "תגיד אמן!".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר דרעי: "אני מאוד שמח על זה כי חשוב לי, כיוצר הסרט, שניתן יהיה לאפשר לצופים במדינות ערב להתבונן בבעיית הזהות של ערביי ישראל מזוויות נוספות ופחות מוכרות. מבחינתי זו תחילת הדרך, נשמח אם זה יגיע לתחנות נוספות שיחשפו את הסיפור של הבחור הזה, שמביא בצורה הטובה ביותר את מצוקת הזהות של הדור הצעיר בחברה הבדואית".

הסרט עוקב אחרי זהותו החצויה של צעיר ישראלי בן שבט בדואי, אחמד חמדון, המנסה להשתלב לחלוטין בחברה הישראלית-יהודית שסביבו. הוא מחליף את שמו למידן שדה, בוחר לעצמו אמא יהודייה בת הקיבוץ השכן, ומידפק על דלתותיה של החברה הישראלית תוך תשלום מחיר אישי כבד. "כבר לא אחמד" שודר בערוץ 8, והשתתף בפסטיבלים שונים ברחבי העולם. ובנוסף, נרכש לאחרונה הסרט לשידור גם על ידי ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של ניו זילנד, והוא עתיד להיות משודר שם בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully