וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים פוצצו את ישיבת מועצת הרשות השניה

ענת קם

11.12.2008 / 17:42

יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש התלוננה לשר לבטחון פנים. היוצרים: היא צריכה לפנות לשר הבריאות

מערכת וואלה!

(צילום: אבי כהן, עריכה: בת גולן)

.

אנשי מטה המאבק של איגודי היוצרים פוצצו היום את ישיבת ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה. כשלושים איש מששת האיגודים המרכיבים את מטה המאבק הגיעו היום לבית ציוני אמריקה בתל אביב ופרצו לישיבת הועדה, בה נידון בין היתר תקציב הרשות לשנת 2009.

היוצרים מוחים על כך שבשבועות האחרונים בוטלו עשרות הפקות על ידי זכייני הערוצים המסחריים, ללא התערבות משמעותית של הרשות השנייה. כפי שפורסם אתמול, פנו איגודי היוצרים לשלושת הזכיינים והודיעו כי אם לא יוחזרו כל הפקות המקור, הם יראו בכך הכרזת מלחמה ויחמירו את צעדיהם.

באירוע היום נכחו, בין היתר, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים אבישי כפיר, יושב ראש איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בישראל חיים שריר, הבמאי יריב הורוביץ, המפיקים נורית קידר, יו"ר ראש האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע המפיק מארק רוזנברג, הבמאי אסף אמיר וחברי האיגודים השונים. הנוכחים נשאו דברים בישיבת הועדה וכן תלו על קיר החדר מיצג המורכב מבובות תלויות על חוט שעליהן נכתב "מועצת הרשות השנייה".

הורוביץ, שביים את "רביעיית רן" ששודרה ב-yes ובעבר ביים פרסומות וסרטים דוקומנטריים, תקף את אזלת ידה של הרשות והתייחס למחירי הפרסום. לדבריו, הרשות לא נותנת דעתה לכך שבעלי הערוצים המסחריים הם גם המפרסמים בהם וכי מאז שנת 2000 לא השתנתה עלות זמן הפרסום בערוץ. לטענתו נוצר מצב שבו המפרסמים למעשה משלמים לעצמם ועושים לעצמם הנחות, ובסוף אף טוענים כי אין להם די כסף להפקות מקור.

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה, תקפה את המעשה ואמרה כי היא רואה אותו בחומרה רבה: "זו לא פחות מהסתה. להציג דמויות שלנו תלויות על חוט זה לבוא ולהגיד שצריך לתלות את כולנו. האנשים האלה מתירים את דמנו. אני רוצה לראות שהם יתפרצו ככה לישיבת הנהלה של רשת או קשת, מה הם רוצים מעובדי ציבור? אני מאוד מקשה על הזכיינים, אפשר לשאול אותם. הייתה פעם שהם ביקשו להיפגש איתנו בצורה מסודרת ואנחנו סירבנו? מישהו פעם אמר להם לא?"

דאבוש לשר הפנים: תוקפנות הארגונים - איום על אנשי המועצה

יו"ר מועצת הראשות השניה נורית דאבוש התייחסה לטענות היותרים ואמרה: "הם חתמו על הסכם עם הזכיינים שהוא הרבה יותר מרחיק לכת. עכשיו אני מנסה לעשות מיקוד רגולציה והם תוקפים אותי?". דאבוש אמרה היום לוואלה! ברנז'ה כי היא רואה בתוקפנות הארגונים איום על חייה ואף פנתה בנושא לשר לבטחון פנים אבי דיכטר.

בפנייתה לשר דיכטר וטענה דאבוש כי קיימת סכנה מוחשית לכך שחברים באיגוד היוצרים עשויים לפעול באלימות נגד חברי המועצה: "ההתבטאויות של כמה מהחברים שנשאו דברים היו חמורות ביותר. כך, אחד מראשי האיגודים ציין כי בכוונת האיגודים לנקוט נגד המועצה בצעדים קיצוניים, שההתפרצות לישיבה היא רק 'פרומו לא מוצלח' לעומתם. דובר נוסף ציין 'אנחנו נראה להם מה זה הישרדות'. דובר אחר הבהיר כי המדובר באנשים רעבים לפת לחם ובהתאם לכך הם יפעלו. כל זאת, כאשר דמויות שחורות המייצגות את 15 חברי הומעצה תלויות על חבל שמשתלשל על הלוח שמנגד. כיושבת ראש מועצת הרשות השנייה אני בעד דיאלוג עם האיגודים ומבינה למצוקתם. עם זאת, אין לקבל אמירות מאיימות על אנשי ציבור והצגה ברוטאלית של חברי מועצה תלויים על חבל. לא מכבר הזדעזענו כולנו מתקיפתו האלימה של מנכ"ל חברת 'קשת' אבי ניר. הדבר מהווה קו אדום שנחצה ותמרור אזהרה ברור לחברה בישראל".

איגודי היוצרים מסרו בתגובה: "יש להפנות את המכתב לשר הבריאות ולא לשר המשטרה. אנו דורשים מהגברת דאבוש לפרסם בהקדם את הפרוטוקולים המלאים של ישיבת ועדת הכספים שהתקיימה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully