וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודה כחולה יש, אבל מה עם לע"מ?

ענת קם

5.1.2009 / 16:30

מדוע לא אושר חידוש תעודת העיתונאי של צלם ידיעות אחרונות עטא עוויסאת? בכיר בלע"מ: הבדיקה מתעכבת ככל הנראה על ידי השב"כ

לשכת העיתונות הממשלתית לא אישרה את חידוש תעודת העיתונאי של עטא עוויסאת, צלם ידיעות אחרונות העיתון מזה 18 שנים. עוויסאת, תושב מזרח ירושלים הנושא תעודת זהות כחולה, נושא תעודת עיתונאי של לע"מ מאז שנת 1991. עם סיום שנת 2008 פנה העיתון כמדי שנה לחידוש תעודות העיתונאי של כתביו וצלמיו וכולן חודשו למעט תעודתו של עוויסאת, אך בידיעות סרבו לקחת את תעודות העיתונאי של שאר הכתבים והצלמים לאות מחאה.

בכיר בלשכת העיתונות הממשלתית תולה את האשמה בשירות הביטחון הכללי, אליו מועברים לאישור שמותיהם של כל הכתבים והצלמים הערבים לבדיקה לפני חידוש תעודות העיתונאי ושם ככל הנראה מתעכבת הבדיקה בעניינו של עוויסאת. עם זאת, גם בתקופות ביטחוניות מורכבות קודמות כדוגמת האינתיפאדה השנייה, קיבל עוויסאת את התעודה כרגיל ובשלב זה לא ניתן הסבר לעיכוב החריג. בידיעות אחרונות זועמים על החלטת לשכת העיתונות הממשלתית ובוחנים כעת את צעדיהם.

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "בהתבסס על פסק דין קודם שקבע כי מתן תעודת עיתונאי הוא אינטרס חברתי, ציבורי וכללי, הסרוב למתן התעודה הוא אמצעי פוגעני הפוגע בעיתונות החופשית. אני ממליצה לעתור לבג"צ נגד ההחלטה".

דני סימן, מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, סירב להגיב לידיעה. טרם התקבלה תגובת ידיעות אחרונות. עטא עוויסאת סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully