וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף שטרן יפצה את החייל חננאל דיין

ענת קם

4.2.2009 / 15:37

בעקבות תצהיר של יאיר לפיד לפיו מסמכים אודות דיין הודלפו אליו על ידי שטרן, הוחלט על פשרה. דיין ממתין כעת לפסיקה בתביעתו נגד לפיד

האלוף במילואים אלעזר שטרן יפצה את החייל חננאל דיין ב-31,500 שקל בגין פגיעה בפרטיותו ובשמו הטוב. הפיצויים הם חלק מהסדר פשרה בין דיין ושטרן שהושג לפני מספר ימים, כפי שפורסם הבוקר בעיתון מקור ראשון. במקביל, ממתין דיין לפסק הדין במשפט הדיבה נגד העיתונאי יאיר לפיד שבעקבותיו הוגשה התביעה נגד שטרן.

דיין, חייל מצטיין בשירותו הסדיר, עורר סערה ציבורית כשסירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (מיל') דן חלוץ בטקס הענקת אות מצטיינים בבית הנשיא בירושלים, ככל הנראה על רקע מעורבותו בתהליך ההתנתקות. בעקבות האירוע כתב יאיר לפיד מאמר בידיעות אחרונות בו כינה את דיין בכינויי גנאי, בהם "חננאל המשתולל" ו-"חננאל המטרלל". בעקבות טור זה הגיש דיין תביעה נגד לפיד וידיעות אחרונות על סך 250 אלף שקלים, שכאמור עדיין נידונה בבית המשפט.

במהלך המשפט נגד לפיד התגלו כמה מסמכים מטעם האגף למשאבי אנוש, בראשו עמד האלוף שטרן באותה התקופה, אשר לפיד הצהיר כי הודלפו לו על ידי שטרן עצמו. בעקבות גילוי זה הוגשה תביעה נפרדת נגד האלוף שטרן על סך 150 אלף שקלים. בנוסף, נזף הרמטכ"ל לשעבר חלוץ בשטרן על הדלפת המסמכים.

עורך הדין יהל מרחבי, בא כוחו של חננאל דיין, אמר לוואלה! ברנז'ה: "איני שבע רצון מהסכם הפשרה, זה היה צריך להגמר בצורה חמורה יותר אבל התובע בהיותו איש שלום ורודף הרמוניה, נעתר להתפשר על הסכומים האלה. לצערי התובע מחל על כבודו ולא נעמד על רגליו האחוריות כדי לתבוע התנצלות פרטית או ציבורית. אני מקווה שמה שקרה בתיק הזה יהווה תמרור אזהרה גדול כלפי אנשים שונים שנמצאים בעמדות מפתח ומשתמשים במסמכים ובמידע כדי לקדם נושאים לא ענייניים. אני מקווה שהצדק ייצא לאור והציבור יראה שמו של מי טוהר ושמו של מי דבק רבב".

דובר משרד המשפטים בשם פרקליטות מחוז תל אביב-אזרחי מסר: מדובר בהסכם שאליו הגיעו הצדדים לאחר הליך של גישור במסגרתו תשלם המדינה סכום של 31,500 שקלים. המדינה חתמה על ההסכם לאחר שהועלתה טענה כי מסמכים שהועברו מתיקו האישי של התובע ושאינם קשורים לפרשה, הועברו מצה"ל. ההסכם נחתם מבלי להודות בטענות שהועלו בתביעה וכדי לסלק את המחלוקת בין הצדדים".

תמיר גליק ממשרד ליבליך-מוזר, עורך דינו של יאיר לפיד, סירב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully