וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לטשטוש

ענת קם

11.3.2009 / 15:34

בערוץ הקהילתי סרבו לשדר סרטון בו מתועדים חיילים מכים אזרחים, אלא אם יטושטשו פניהם. האגודה לזכויות האזרח פנתה למועצת הכבלים

האגודה לזכויות האזרח והועד הציבורי נגד עינויים בישראל פנו למועצה לשידורי כבלים ולווין בדרישה שתאפשר את שידור הסרטון "דיני כיבוש" במגזין החודשי של הטלוויזיה החברתית בערוץ הקהילתי המשודר באפיק 98 בכבלים ובלווין.

הסרטון תוכנן לשידור במגזין חודש מרץ של הטלוויזיה החברתית, אולם ביום חמישי האחרון הודיע מנכ"ל הערוץ הקהילתי דרור כהן לאהוד שם-טוב, מנהל הטלוויזיה החברתית, כי "נושא הסרטון רגיש מדי וכי לא ניתן לשדר תכנית שחושפת פני חיילים בעודם מכים אזרחים, כיוון שהערוץ לא מוכן לסכן את החיילים". לדברי יוצרי הסרטון, כל החומרים המופיעים בו הם קטעי ארכיון שצולמו בהפגנות בידיעת החיילים וכבר שודרו בעבר.

בפנייה של האגודה לזכויות האזרח לעורך הדין צחי פנחס ועודד חביב מהמועצה לשידורי כבלים ולווין, שנשלחה ביום ראשון האחרון, נכתב: "יש לראות בחומרה רבה את הניסיון של הטלוויזיה הקהילתית לצנזר את הסרטון תוך שימוש בנימוק פסול שכזה. ככל שחיילי צה"ל מעורבים בביצוע עבירות או בהפרת זכויות האדם, מתפקידה של התקשורת לחשוף זאת. בכל מקרה הטלוויזיה הקהילתית אינה מוסמכת להטיל צנזורה על הסרטון מטעם זה ודרישתה מהווה התערבות חמורה בתכנים המשודרים".

ניצן חן: "הם לא צריכים להיות צנזור על צנזור"

עו"ד פנחס ממנהלת הסדרת השידורים במועצהלשידורי כבלים ולווין השיב לאגודה: "המועצה אינה מתערבת ככלל בתוכן שידורי הגופים המשדרים, ובכללם הטלוויזיה החברתית, ובלבד שהם עומדים בהוראות כללי התקשורת, החלטות המועצה והוראות כל דין. מבירור שערכנו עם קבלת הפניה אצל הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון עולה כי במקרה של פעילות חיילים וחשיפת פניהם במהלך משדר, יש צורך בפניה מוקדמת לגורם המתאים בצנזורה הצבאית לצורך פרסומו... בכפוף להסדרת העניין שבנדון מול הגורם המתאים בצנזורה הצבאית, אין מניעה לשידור המגזין".

אלא שמבדיקה שערכו נציגי הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל עם גורמים בצנזורה עולה, כי אין לצנזורה כל מדיניות של פסילת שידור פניהם של חיילים המתעללים בפלסטינים. בנוסף, הובהר לנציגי הועד כי הוראות על טשטוש פנים חלות רק ביחס לטייסים ומספר יחידות מיוחדות . גם שאלת וואלה! ברנז'ה זכתה לאותה תשובה מהצנזורה: "אנחנו לא פוסלים תמונות של חיילים רק בגלל שהם צולמו מכים מפגינים, רק חיילים מיחידות מיוחדות וכן הוראה מיוחדת שניתנה לתקופת 'עופרת יצוקה'".

עורכת הדין באנה שגרי-בדארנה, מנהלת המחלקה המשפטית בוועד הציבורי נגד עינויים בישראל פנתה אתמול (שלישי) פע ם נוספת לערוץ בבקשה להתיר לאלתר את שידור המגזין. יואב לף, רכז מעורבות ציבורית בוועד הציבורי נגד עינויים: "הערוץ החליט לקיים צנזורה עצמית, בניגוד למה שהיינו מצפים מכלי תקשורת, שיהיה מעוניין דווקא לחשוף מקרים בעייתיים כגון אלה, ובוודאי שלא להסתירם".

בתגובה לדברים אמר היום ניצן חן, יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין: "צריכה להיות מדיניות אחידה לטלוויזיה הקהילתית כמו לרשות השידור ולחדשות. הם לא צריכים להיות צנזור על צנזור, צריך להיות נימוק כבד משקל כדי לא לשדר ואנחנו נבדוק את זה". דרור כהן, מנכ"ל הערוץ הקהילתי מסר: "אנחנו לא רוצים לפגוע בחופש הביטוי ובאג'נדה של הטלוויזיה החברתית. הבאנו לתשומת לבם את עניין אישור הצנזורה על שידור תמונות חיילים. ברגע שיוחלט על ידי הצנזורה ובכת על ידי המועצה אנחנו נשדר את הסרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully