וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת וקשת יעבירו 26 מליון שקל ליצירה מקורית

ענת קם

22.3.2009 / 16:22

על פי הוראת שעה מתוקנת שאושרה בהצבעה במועצת הרשות השניה יגדילו הזכייניות את הסכום אותו התחייבו להשקיע בתמורה להקלות. היוצרים מוחים: "זה לא שוק"

הרשות השניה אישרה לםפני שעה קלה הוראת שעה מתוקנת לשנת 2009. על פי הוראת זעה זו יעבירו רשת וקשת 26 מליון שקלים לטובת יצירה מקורית, ערוץ 10 יעביר שמונה וחצי מליון שקלים והרשות השינה תקצה חמישה מיליון שקלים מתקציבה להפקות פריפריה מיגזריות וגיאוגרפיות. במקביל להזרמת הכספים תפחית הרשות השניה עשרה אחוזים ממחויבויות הזכייניות ל-2009.

גורמים במועצת הרשות השניה הביעו שביעות רצון נוכח חוזי ההפקה שהגישו רשת וקשת לרשות, במטרה למנוע חילוט ערבויותיהן. הועדה המיוחדת שכונסה לנושא תמשיך לבדוק את החוזים.

איגודי היוצרים לא רואים בעין יפה את הצעת הרשות. ראש איגוד הבימאים רני בלייר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "כשיש 25% הנחה על מחויבויות שמבוססות על הכנסות של 780 מליון שקל, צריך לעשות מדרג של כל המחויבויות ולא לתת גם מליון שקל. זה לא שוק".

מוקדם יותר היום התפרצו כמה עשרות מחברי איגודי היוצרים התפרצו לישיבת המועצה בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בלייר, הקריא בפני חברי המועצה את איגרת המאבק שהופצה לחברי האיגודים ביום שישי האחרון וקרא להתפטרותה של יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש. בין היוצרים שהגיעו למחות: הבימאית נורית קידר, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטרים אבישי כפיר, יושב ראש איגוד התסריטאים לשעבר עמית ליאור והשחקנים מנשה נוי ואורנה פיטוסי. פיטוס אף סיפרה שהיא קרובה לפת לחם.

(עדכון אחרון 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully