וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית מיקוד הרגולציה לא שווה את הנייר עליו היא כתובה"

ענת קם

30.4.2009 / 14:05

איגודי היוצרים תוקפים בחריפות את מתווה בוחבוט שאושר על ידי מועצת הרשות השניה: "המועצה תמשיך לעמוד בחידלונה"

מטה מאבק היוצרים פרסם היום הודעה חריפה בעקבות פרסום החלטת מועצת הרשות השנייה על השלמת מיקוד הרגולציה בערוצים המסחריים ("מתווה בוחבוט"). בהודעה נמסר, כי הקטנת מכסות הדרמה במחויבויות הזכיינים היא "תוכנית רגולטורית שלא נותנת מענה לרפיון האכיפה המשווע של מועצת הרשות לא שווה את הנייר שעליו היא כתובה. עד עכשיו הזכיינים לא עמדו במכסות הגיוניות וסבירות של סוגה עלית, מעכשיו הם לא יעמדו במכסות נמוכות של סוגה עלית, והמועצה בחדלונה תמשיך ותעמוד".

מועצת הרשות השנייה החליטה בתחילת השבוע לשנות את אחוזי ההשקעה הנדרשים בכל ז'אנר מתוך כלל ההשקעה של הזכייניות בסוגה עלית, ל-30% לסדרות דרמה, 10% לסרטי תעודה, 15% לסדרות תעודה ו-45% ז'אנר מיוחד או תוספת לאחד הז'אנרים. הרשות לא קיבלה את בקשת הזכייניות להפחית את מסגרת ההשקעה.

היוצרים טוענים כי בישיבת המועצה האחרונה התבטאה דאבוש באוזני חברי המועצה בגנות הדרמה הטלוויזיונית הישראלית: "מסתבר שחלק מהתכנים לא מוצאים חן בעיניה, אז היא החליטה כנראה להיפרע מהז'אנר כולו. אנחנו אומרים ליו"ר מועצת הרשות השנייה באופן חד וברור: גברת דאבוש, את לא צנזור. לא תצליחי לסתום לנו את הפה דרך מכסות מופחתות ומיקודי רגולציה למיניהם. הדרמה חזקה מאתנו וממך".


עוד כתבו היוצרים, כי "בכל מקרה, הזכייניות הרי לא מתכוונות לעמוד גם במכסה החדשה. לתוכנית מיקוד הרגולציה אין שום סיכוי להתממש כל עוד מועצת הרשות מתכחשת לכלי האכיפה האפקטיביים שבידה ומסרבת להפעילם. מטה מאבק היוצרים קורא לגברת דאבוש להכריז באופן חד משמעי על כוונתה לממש את ערבויות צד ג' של רשת וקשת במקרה שאלו לא תעמודנה גם בתוכנית הזו... העדר הכרזה משמעו המשך העדר אכיפה משמעו עוד מסמך של הרשות השנייה שיירמס ברגל גסה לאור היום".

יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully