וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אתה חוק ההסדרים? דיוני הרפורמה ברשות נמשכים

ענת קם

5.5.2009 / 13:10

החתמת שעון פעמיים ביום, תקופת ניסיון בת חמש שנים לעובדים חדשים והסמכת ההנהלה להכנסת ציוד חדש. אלו הצעות האוצר לעובדי הרשות

השיחות על השלב השני ברפורמה ברשות השידור, נמשכות על אף הסעיף המתייחס לרשות בטיוטת חוק ההסדרים. עובדי ההסתדרות ברשות השידור ונציגי משרד האוצר נפגשו אמש במסגרת המשא ומתן שמתנהל בין הצדדים לקראת החתימה על הסכמי ההעסקה לעובדים שיישארו ברשות לאחר פרישתם של כ-350 עובדי ההסתדרות במסגרת הרפורמה. הפגישה הסתיימה ללא התקדמות וללא תוצאות.

נציגי האוצר בהם סגן הממונה על השכר ברק שטרוזברג הציגו בפני נציגי ועדי עובדי הטכנאים ועובדי המנהלה את הצעת האוצר להסכמי ההעסקה החדשים. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ההצעה כוללת 21 סעיפים הנוגעים למבנה השכר, נוהלי קבלת עובדים לרשות וקידומם ועוד.

על פי חלק מעקרונות ההסכם הקיבוצי החדש אשר יעמוד בתוקף במשך שבע שנים, יבוטלו כל ההסכמים, הסדרים ונוהגים הקיימים כיום ברשות השידור, יונהג שעון נוכחות עם חובת החתמה פעמיים ביום, תקופת הניסיון לעובדים חדשים תעמוד על חמש שנים וייקבע "מחירון" למשימות שונות באבחנה בין עובדים ותיקים וצעירים. כמו כן, הודיעה הרשות כי בכוונתה לנייד עובדים בין מדיות ואזורים גיאוגרפיים שונים, ולשנות את פריסת מתקניה בכוונה להתכנס בסוף התהליך לשלושה מרכזים בלבד, בירושלים, גוש דן וחיפה. עקרונות נוספים קובעים כי ההנהלה תוסמך להכניס ציוד חדש ולהנהיג שינויים בשיטות העבודה והעובדים יחויבו בהשתלמויות. בנוסף, תוסמך ההנהלה לרכוש שירותים במיקור חוץ על ידי העסקת עובדים חיצוניים בהפקותיה.


לטענת אחד המשתתפים בישיבה, ההצעה אינה מקובלת על העובדים. לדבריו, "נגיע לראש הממשלה בשביל זה, אם צריך. אין לנו אמון בהם".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, לפני כחודש הגיעו עובדי הרשות החברים בהסתדרות להסכם עם הנהלת הרשות ומשרד האוצר על מספר הפורשים במסגרת הרפורמה ותנאי הפרישה שלהם. במעמד החתימה סוכם כי עד לחתימת הסכמי ההעסקה החדשים, שתוכננו להיחתם תוך שלושה חודשים, לא יינקטו צעדים ולא יחל הליך הפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully