וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשר יגורנו בא לנו"

ענת קם

1.6.2009 / 0:02

התזמון של הודעת לאודר על עזיבתו את ערוץ 10 ערב הדיון על עתיד הערוץ ברשות השניה מעורר סימני שאלה, אולם בכירים בערוץ דוחים את הטענה כי מדובר בספין: "קיים חשש כבד לקיום הערוץ"

ההודעה על עזיבתו של רון לאודר את ערוץ 10 אמש לא הפתיעה גורמים רבים בשוק התקשורת, כולל בערוץ עצמו. עם זאת, תזמון פרסום ההודעה אינו מקרי. אמירתו המקרית לכאורה של מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי בפאנל שהתקיים בכנס השנתי של איגוד המפיקים בדבר עזיבתו של לאודר נתפסת בקרב בכירים רבים בתעשיה כספין לקראת הדיון המכריע בענין עתיד הערוץ שיתקיים מחר בבוקר ברשות השניה.

לדברי בכיר בערוץ 10, עם הודעת עזיבתו של לאודר נודע כי גם בעל מניות נוסף בערוץ ארנון מילצ'ן מתלבט באשר להמשך אחזקותיו בערוץ, כ-15.5%. לדבריו, אם מילצ'ן יישאר אז גם יוסי מימן, המחזיק 51% ממניות הערוץ, ימשיך להזרים אליו כספים אולם מימן לא מעוניין להישאר המממן היחיד של הערוץ.

בכיר בשוק התקשורת אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: "הם ידעו כבר הרבה זמן שזה הולך לקרות והם החליטו לנסות ולהשתמש בזה. רון לאודר מפסיד כסף גם בעסקים שלו בחוץ לארץ ובערוץ הוא לא כל כך מסתדר עם סגן יושב ראש הערוץ מודי פרידמן. ההודעה על העזיבה שלו הייתה אמורה לצאת היום בצורה מסודרת אבל בערוץ החליטו להוציא את זה כבר כדי להפעיל לחץ על הרשות השנייה וגם על לאודר עצמו. הם עכשיו בבעיה, ספקים יכולים להודיע שהם מפסיקים לעבוד עם הערוץ".

בכיר בערוץ 10 דחה אמש בתוקף את הטענות שמדובר בספין: "אשר יגורנו בא לנו. כל החכמולוגים מוצאים עכשיו את הקישורים והסיבות ושוכחים את הדבר הפשוט, ששליש מבעלי המניות אומר שנמאס לו והוא הולך הביתה. הרשות השניה תצא למכרז ואיש לא ייגש אליו. הרשות לא תוכל להוציא מכרז שהוא מכרה זהב כי בעלי ערוץ 2 יתנפלו עליה. בעלי המניות הפסידו מיליארד וחצי שקל, הרשות השניה תתמזג ותהפוך לברית המועצות, הפקידים יישארו במקומם ורק הערוץ המסחרי השני לא יהיה פה, להערכתי לשנים רבות. בידיעות אחרונות יפתחו בקבוק שמפניה כי מבחינתם זו לא בשורה רעה בכל מה שקשור לחלוקת עוגת הפרסום וכל החכמים יגידו 'אמרנו לכם'. כרגע התחושה היא שקיים חשש כבד לקיום הערוץ ולחברת החדשות שלו. זה תהליך שהגיע לשיאו בלי קשר למה שקורה אצלנו. האנשים של לאודר לוחצים עליו כבר תקופה ארוכה לעזוב וכנראה שבשבת הוא הגיע להחלטה. זו אפילו לא פילנתרופיה כי בפילנתרופיה יש היגיון. לאודר הזרים כסף לערוץ שלא מחזיק מעמד בזכות עצמו ועכשיו הוא זז הצידה. השאר כבר ייכתב בספרי ההיסטוריה. אנחנו חושבים כרגע על מאות עובדי הערוץ, וזה עוד מבלי להיכנס לסוגיות של הדמוקרטיה הישראלית. הם יצטרכו להתמודד גם עם ההשלכות של סגירת חברת החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully