וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת העיתונאי אמנון קפליוק

ענת קם

28.6.2009 / 10:12

קפליוק, בן 78 במותו, כתב לעיתונים על המשמר, ידיעות אחרונות ולה מונד. שימש שליח ידיעות למוסקבה בתקופת נפילת ברית המועצות

העיתונאי והמזרחן ד"ר אמנון קפליוק הלך לעולמו ביום שישי בגיל 78. קפליוק עבד בעיתונים על המשמר וידיעות אחרונות. במהלך מלחמת לבנון ראיין את יאסר ערפאת ואף היה שליח ידיעות למוסקבה עם נפילת ברית המועצות. בשנים האחרונות הרבה לכתוב בירחון הצרפתי "לה מונד דיפלומטיק". הלוויתו תיערך הערב (ראשון) בשש וחצי בהר המנוחות בירושלים.

קפליוק פרסם מספר ספרים, בהם "לא 'מחדל': המדיניות שהוליכה למלחמה" על מלחמת יום כיפור, "רבין: רצח פוליטי בעזרת השם", "ערפאת שאי אפשר לגבור עליו" שיצא בצרפת , וכן ספר בשפה האנגלית שעסק בטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה בלבנון.

עיתונאית ידיעות אחרונות סמדר פרי, עמיתתו של קפליוק: "אמנון בהחלט הקדים את זמנו בתקשורת ואני חייבת לו באופן אישי את הקריירה שלי, גם בעל המשמר וגם בידיעות אחרונות כי כשהוא עזב את על המשמר אני התקבלתי לשם ובהמשך עברתי לידיעות. היו לנו הרבה שיחות לאורך השנים, לא תמיד הסכמתי איתו אבל הוא היה מאוד מסור לנושא הישראלי-פלסטיני, זה היה בדמו והוא יעשה בחייו כמה דברים מאוד חשובים ואמיצים".




בטור שפרסם בעיתון "העין השביעית" ב-2001 כתב קפליוק: "בקריירה הלא קצרה שלי כעיתונאי המכסה את הסכסוך הישראלי-ערבי-פלסטיני נפגשתי ושוחחתי עם אלפי פלסטינים, בכירים וכאלה שפסקו להיות בכירים, ואחרים שיהפכו לבכירים, וכמובן גם כאלה שלעולם לא יהיו בכירים. שוחחתי איתם תמיד בשפתם. דיברנו הרבה פעמים, מטבע הדברים, גם על החברה הישראלית, ואני שמעתי טענה חוזרת ונשנית: מדוע יש ישראלים כה מעטים הערים לסבל, למצוקה ולאכזריות של הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully