וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יהיה סיבוב שני?

ענת קם

29.6.2009 / 14:54

מועצת הרשות השניה תחליט ביום ראשון אם לאמץ חוות דעת משפטית המאפשרת לבעלי המניות של ערוץ 10 להתמודד במכרז החדש

מועצת הרשות השנייה תחליט ביום ראשון לאפשר לראשי ערוץ 10לגשת למכרז החדש על הערוץ. המועצה קבעה אתמול כי כל גוף שחייב כסף לרשות לא יוכל להתמודד במכרז על ערוץ 10. על פי החלטה זו, עד להחזרת חובם למדינה לא יוכלו בעלי המניות של ערוץ 10 להתמודד במכרז החדש, אם וכאשר יפורסם.

החלטת המועצה התקבלה בניגוד לחוות דעת שקיבלה הרשות ממשרד עורכי הדין אפרים אברמזון ושות'. על פי חוות דעת זו יוכלו בעלי המניות בישראל 10, הזכיין המפעיל את הערוץ, לגשת למכרז בכפוף לאישור הרשות השנייה. על פי חוות דעת זו אין לפסול על הסף מישהו מבעלי המניות הנוכחיים של ערוץ 10 אם יבחר להיות חלק מגוף שיתמודד במכרז החדש על הערוץ וצריך לבחון כל מקרה לגופו.

חלק מחברי המועצה קיבלו את חוות דעת, אולם כמה מחברי המועצה טענו כי בעל חוב באשר הוא לא יוכל לגשת למכרז עד להסדרת חובו. ביום ראשון תכריע סופית מועצת הרשות השניה באשר לחוות דעת זו

המועצה קיבלה את ההחלטה בישיבתה אתמול, במהלכה אושרו הפרקים הראשונים של ספר המכרז על הפעלת הערוץ. עם זאת, ברשות לא ששים לפרסם את המכרז ומקווים כי הישועה תגיע מכיוונו של שר התקשורת שישתתף בשיבת המועצה בשבוע הבא. גורם ברשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "יש בעייתיות מאוד קשה עם המכרז הזה. אנחנו ממש נאלצים לצאת למכרז במצבנו אבל זה מה שמחייב החוק. אנחנו מאוד מקווים שיימצא הסדר בחוק שיפתור את זה".

אתמול פנה ערוץ 10 במכתב חריף לחברי המועצה, בו נכתב כי הדרישה לפרסום מכרז על הערוץ היא דרישה "מקוממת, המועלית בעיתוי מוזר, על סף המעבר מזיכיונות לרישיונות... חשוב להבהיר כי תוצאת המהלך תהיה סגירתו של ערוץ טלוויזיה, פיטורי מאות עובדים, אובדן פרנסה ליוצרים ולמפיקים ופגיעה בתחרות תוך חזרה לעידן המונופול של ערוץ 2 בלא תכלית או סיבה של ממש”. הערוץ האשים את הרשות השנייה כאחד הגורמים למצבו הכלכלי וטוען כי פרסום מכרז יביא לסגירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully