וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי רוצה את קשת פחות?

אופיר בר-זהר

1.7.2009 / 10:00

לאומי הציע למשפחת למלבאום 20% ממניותיו בזכיינית ערוץ 2 קשת. העניין טרם הבשיל למשא ומתן מכיוון שהפערים בין הצדדים גדולים

בנק לאומי פנה למשפחת למלבאום בניסיון למכור לה את 20% המניות שהוא מחזיק בקשת אך נראה כי הדברים טרם הבשילו לכדי משא ומתן. משפחת למלבאום מחזיקה ב16% ממניות קשת לאחר שרכשה אותן בשנה שעברה מחיים סבן.

לפי חוות דעת משפטית של משרד התקשורת, על הבנק למכור מניותיו בזכיינית בשל העובדה שהוא מחזיק גם במניות של חברת הלוויין yes, ולפי החוק אסור לו לעשות כן. הבנק מעוניין לקבל עבור מניותיו סכום של כ-25 מיליון שקל המשקף לזכיינית שווי של כ-125 מיליון שקל, אך נראה כי הפערים בין הצדדים הם גדולים בשלב זה.

גורמים המקורבים לנושא אמרו כי הבנק פנה לגורמים נוספים בתחום התקשורת בשל העובדה שעליו להיפטר ממניותיו בקשת. בבנק לאומי אישרו כי הם מדברים על הנושא עם מספר גורמים. ממשפחת למלבאום לא נמסרה תגובה.

משפחת למלבאום נחשבת מקורבת לבעל השליטה ומחזיק המניות העיקרי בקשת (51%), מוזי ורטהיים. בעסקה שנערכה באפריל 2008, שנעשתה לפי שווי מוערך גבוה בהרבה של 44 מיליון דולר, רכשה משפחת למלבאום 16% ממניותיו של חיים סבן ואילו ורטהיים רכש את ה13% הנותרים והגדיל אחזותיו למקסימום המותר בחוק של 51%. רכישה בזמן זה היא בעייתית לאור אי הבהירות הרגולטורית כאשר נושא הרישיונות עומד על הפרק אך טרם אושר בחקיקה - ואישור רפורמת הרישיונות תשנה את האופק העתידי העומד בפני קשת וצפויה להביא לעלייה בערך החברה.

קבוצת למלבאום מצויה בבעלות נחמיה למלבאום, בעבר מבכירי ובעלי אמדוקס, ובקבוצה מעורבים חיה למלבאום הנשואה לנחמיה, שהיתה בעבר מפיקה באולפני הרצליה והבן ירון, במאי ועורך סרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully