וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10, מי יודע?

ענת קם

5.7.2009 / 22:44

ברשות השניה ממשיכים להתכונן למכרז על ערוץ 10. המועצה תדרוש אמנם מהזכיין החדש שידור דיגיטלי, אולם מסתמן שתקל בצורה משמעותית בתחום מחוייבויות התוכן. יאללה בלאגן

מועצת הרשות השנייה החליטה היום על קיום שימוע בכתב לבעלי הזיכיון לשידורי טלוויזיה, במסגרתו יוכלו הגופים להגיב לסוגיות שונות הקשורות במכרז החדש על ערוץ 10. בין היתר, תאפשר הרשות לגופים להביע עמדותיהם בהחלטה לפיה בעל זיכיון אשר יש לו חובות לרשות השנייה (כיום מדובר בכל שלושת הזכיינים) לא יוכל להתמודד במכרז החדש, ובעל מניות באחד הזכיינים הפועלים כיום יוכל להיות בעל עניין בגוף חדש שיתמודד במכרז על ערוץ 10, רק אם יקבל אישור בכתב מהרשות השנייה קודם להגשת ההצעה. החלטה זו תתבטל אם ישולמו מלוא חובות הזכיין בתוך שבעה ימים לאחר המועד הראשון לרכישת מסמכי המכרז.

ההחלטה על השימוע התקבלה לאחר שבישיבת המועצה הביעו כמה חברי מועצה דעה לפיה מבחינה ציבורית, זכיין שלא עמד במחויבויותיו לא יוכל להשתתף במכרז. עם זאת, בשל חשיבות ההחלטה בנושא זה ולאחר שהיועצים המשפטיים הבהירו את עמדתם, הוחלט לקיים את השימוע טרם פרסום המכרז ורק לאחר השימוע יגבשו חברי המועצה את עמדתם הסופית.

בנוסף, החליטה המועצה הערב כי היועץ המשפטי של הרשות עורך הדין דורון אבני יפנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבלת הנחיות כיצד לפעול בעקבות המכתב החריף ששלח ערוץ 10 בשבוע שעבר, בו איים לנקוט בהליכים משפטיים נגד חברי המועצה. יושבת ראש המועצה נורית דאבוש הדגישה בישיבה היום כי במקביל להליך המשפטי המועצה תמשיך ותדון בפרקי המכרז. בישיבתה היום אישרה המועצה את הפרק ההנדסי, מערך ההפצה הטכני והכללים והתקנות הכוללים את תקנות הכספים, כללי מיקוד הרגולציה וכללי הערבויות. בישיבתה הבאה תדון המועצה בשיקולים לבחירת הזוכה במכרז.

"לא נעשה את הטעות שעשינו עם ערוץ 2"

הפרק ההנדסי קובע כי בעל הזיכיון החדש יצטרך לשדר באופן דיגיטלי ובצורה כזאת להגיע לכל משקי הבית בישראל. כיום הערוץ משדר בצורה אנלוגית ולא מגיע לכעשרה אחוזים מהאוכלוסייה. בנוסף, הרשות תדרוש מגוף שיתמודד במכרז חוסן פיננסי משמעותי יותר מבמכרז הקודם. בעניין תוכן המכרז, אימצה הרשות את הגדרות מיקוד הרגולציה בנושא הז'אנרים והפרסומות.

לדברי גורם במועצה, טרם נקבעו הקריטריונים לבחינת הגופים שיתמודדו במכרז, אולם מסתמן עתה כי המכרז לא יכלול תחרות על תכנים וז'אנרים שיובילו את הזכיין למחויבויות שלא יוכל לעמוד בהן. לדבריו, "לא נעשה את הטעות שעשינו עם ערוץ 2". חבר המועצה יוסי צמח הציע בישיבה לחלק את הזיכיון לשני זוכים אולם על פי החלטת הכנסת על הערוץ השלישי חייב להיות בעל זיכיון אחד.

בישיבת המועצה התארח גם שר התקשורת משה כחלון, שהדגיש כי ברית המועצות לכשתקום צריכה לפעול במתכונת העצמאית של מועצת הרשות השנייה ולא להיות כפופה ישירות למשרד התקשורת כמו מועצת הכבלים והלווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully