וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו להתבכיין

ענת קם

6.7.2009 / 13:15

היועץ המשפטי של הרשות השניה משיב לאיומי התביעה של ערוץ 10 ומפרט את חובות הערוץ העומדים על כ-43 מליון שקל: הטענה על אפליה מול זכייניות ערוץ 2 משוללת כל יסוד

היועץ המשפטי של הרשות השנייה עורך הדין דורון אבני כתב הבוקר לעורך הדין יורם בונן, בא כוחו של ערוץ 10, כי "הניסיון 'להלך אימים' על בעלי תפקיד ציבורי הממלאים תפקידם לפי מיטב הבנתם ושיפוטם על מנת לנסות לרפות את ידיהם ולגרום לשיתוקם, הינו פסול". עו"ד אבני כתב את הדברים בתגובה למכתב החריף ששלח ערוץ 10 בשבוע שעבר, בו איים לנקוט בהליכים משפטיים נגד חברי מועצת הרשות במידה שאלה יחליטו על פרסום מכרז חדש על הפעלת הערוץ, בשל הנזקים הכלכליים הכבדים שייגרמו לו ממכרז זה.

במכתב מפרט אבני את חובות הערוץ העומדים על כ-43 מליוני שקלים: 21.8 מיליון שקלים מחויבויות תוכן ב-2007, אפס השקעה בקולנוע ב-2007/8, 21 מיליון שקל חובות דמי זיכיון ותמלוגים לשנת 2008 והמחצית הראשונה של 2009 וזאת לצד חובות של עשרות מליוני שקלים בשנים 2004 עד 2006.


עו"ד אבני כתב כי לא ניתן לקבל את הפרשנות לפיה ישראל 10 עמדה במחויבויות התוכן והתמלוגים שלה הואיל וקיימה רק חלק מהן וכי ניתן היה להאריך את זיכיונה לו הייתה מעמידה ערבות בנקאית תמורת החובות עד מועד הארכת הזיכיון ומציגה תכנית הפקות להשלמת מחויבויות התוכן עד ינואר 2012. מאחר שהסדר זה לא בוצע ושר התקשורת לא שינה את התקנות בעניין מועד קבלת ההחלטה במועצת הרשות השנייה על הארכת זיכיון, נדרשה הרשות לפרסם מכרז חדש.

עו"ד אבני כותב עוד כי טענת הערוץ על אפליה ארוכת שנים מול זכייניות ערוץ 2 הינה "משוללת כל יסוד" וכי מחויבויות ערוץ 10 נמוכות באופן משמעותי ממחויבויות זכייניות ערוץ 2. בהמשך דוחה עו"ד אבני גם את הטענות בדבר העובדה ששוק השידורים על סף המעבר לשיטת רישיונות וכן את האמירה שפרסום מכרז חדש יביא לסגירת הערוץ ולחזרה לעידן המונופול. כמו כן כתב עו"ד אבני שטענת הערוץ כי לא נערך לו שימוע מסודר חסרת יסוד מאחר שהערוץ הופיע בפני הרשות מספר פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully