וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבורה שכזאת

ענת קם

30.7.2009 / 18:22

התנועה לאיכות השלטון:כמה מהמועמדים למליאת רשות השידור אינם עומדים בתנאים שנקבעו על ידי בית המשפט העליון. התנועה דורשת כי למועמדים בעלי זיקה פוליטית יועמד רף גבוה יותר

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין בטענה לבעיות בהליכי מינוי מליאת הרשות. בפנייתה טוענת התנועה, כי שמונה מועמדים מתוך הרשימה המוצעת אינם עונים לכאורה לתנאי הכשירות שנקבעו על ידי בית המשפט העליון ולפיכך אינם כשירים לכהן במליאת רשות השידור. מדובר בשופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, מרדכי אייזנברג, רינה גרינברג, קאסם מוחמד עפיף, קובי זליכה, גאולה אבידן, רפאל מלאכי ועלאא מחאג'נה. בנוסף נטען כי חברי המליאה רחל קרמרמן-מרידור ויעקב שחם כיהנו שתי קדנציות מלאות ברצף ולכן מועמדותם לקדנציה שלישית אינה עולה לכאורה בקנה אחד עם סעיף 8 לחוק רשות השידור. עוד התייחסה התנועה לזיקה הפוליטית של חלק מהמועמדים הקשורים לשר הממונה וכתבה כי בשל כך עליהם לעמוד ברף הכישורים המיוחדים שגבוה יותר ממועמד נעדר זיקה פוליטית.

כמו כן התייחסה התנועה למועמדותו של אמנון דיק לתפקיד יושב ראש מליאת הרשות. לדבריהם, "אין חולק כי מדובר באדם רב ניסיון אשר ראוי לתפקיד יושב ראש רשות השידור. עם זאת, למיטב ידיעת התנועה מר דיק מחזיק בבעלותו חלקים משמעותיים ממניות תחנות רדיו אזוריות, אחזקה אשר אינה מתיישבת עם הכהונה כיושב ראש רשות השידור בשל האיסור להימצא בניגוד עניינים". בהודעה ששלח השר אדלשטיין ובה נכתב כי הוא תומך בדיק לתפקיד נמסר כי דיק ימכור את כל אחזקותיו ברדיו ללא הפסקה במידה שמינויו ליושב ראש הרשות יאושר.

התנועה מבקשת לדעת מי מבין המועמדים למליאה הינו בעל זיקה פוליטית לשר משרי הממשלה. כמו כןמבקשת התנועה לדעת מי הגורם אשר המליץ על כל אחד מן המועמדים המצויים ברשימה שהועברה במסגרת הליך ההתייעצות. התנועה לאיכות השלטון היא אחד הגופים עמו אמור השר הממונה על רשות השידור להתייעץ ולבקש את חוות דעתו לקראת מינוי חברי מליאה ברשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully