וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה מהסרטים

ענת קם

4.8.2009 / 16:41

ערוץ 10 טוען כי אין בסמכותה של הרשות השניה לחייב את זכייניות הטלוויזיה להשקעה בקולנוע. "זו הוראה הלוקה באי סבירות קיצונית"

"ההוראה לפיה בעל זיכיון לשידורים מסחריים נדרש להשקיע שמונה מיליון שקלים בשנה בתעשיית הקולנוע הותקנה בחריגה מסמכות ואף לוקה באי סבירות קיצונית". כך טוען ערוץ 10. הערוץ צפוי לעתור לבית המשפט נגד ההוראה המחייבת אותו להשקיע מדי שנה שמונה מיליון שקל בתעשיית הקולנוע. חובות הערוץ להשקעה בקולנוע, הנאמדים ב-26 מיליון שקל, טרם הוסדרו במסגרת ההסכם לפריסת חובות הערוץ והארכת זיכיונו.

במכתב ששלח אתמול בא כוחו של הערוץ עורך הדין יורם בונן ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש ולמנכ"ל הרשות מנשה סמירה כותב בונן: "בהקשר של ערוץ גירעוני כערוץ 10 משמעות הדבר היא נטילת כסף מבעלי המניות של ישראל 10 - תוך פגיעה שלא כדין בקניינים - לצורך סבסוד הפקות קולנוע, המבוצעות על ידי גורמים פרטיים, למטרות רווח". במכתב מצוטטת גם חוות דעת משפטית שהוגשה לרשות במאי 2007, ובה נכתב בין היתר כי סמכות הרשות היא להתקין כללים לשידורי רדיו וטלוויזיה ואין בסמכותה לחייב בעל זיכיון להשקעה בסרטי קולנוע. בנוסף, נטען כי מאחר שתקציב הקולנוע כולל חלק מהתמלוגים המועברים למדינה על ידי בעלי הזיכיון, התקנות המחייבות אותם נמצאות בניגוד לחוק הקולנוע המגדיר את מסגרת התקציב.

חוות הדעת אף מציינת כי התוספת השנייה לחוק הרשות השנייה קבעה מחויבויות שנתיות לשידורים מכל סוג בסכום כולל של 220 מיליון שקל. על פי חוות דעת זו, הרשות נדרשה לבצע בדיקה כלכלית מקצועית ומקיפה של מכלול המחויבויות ולהביאן למסגרת המצוינת בחוק, אולם לטענת הערוץ בדיקה כזו לא נעשתה. בנוסף, נטען כי הדרישה מערוץ גירעוני כערוץ 10 להשקיע בתעשיית הקולנוע היא בלתי סבירה, מאחר שמדובר בסבסוד הפקות קולנוע המבוצעות על ידי גורמים פרטיים למטרת רווח. במכתב מזכיר ערוץ 10 כי דו"ח תורג'מן המליץ להשוות את מחויבויות ערוץ 1 לקולנוע למחויבויות בעל זיכיון יחיד בערוץ 2 אולם הדבר טרם נעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully