וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: המשחק המרכזי בערוץ 1

ענת קם

27.8.2009 / 14:19

ועדת הטלוויזיה ברשות השידור אישרה היום את ההתקשרות עם ההתאחדות לכדורגל בסכום של כ-3.5 מיליון דולר

ועדת הטלוויזיה של רשות השידור אישרה לפני שעה קלה את רכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל לערוץ 1. הרשות טרם חתמה את ההסכם עם ההתאחדות לכדורגל אולם הסכום שצפויה הרשות להעביר תמורת המשחקים נע סביב 3.5 מיליון דולר, סכום נמוך משמעותית מהסכום שדרשה בעבר ההתאחדות עבורם. יעקב נווה, נציג ארגון אמני ישראל במליאת הרשות שנכח בישיבה, אמר בדיון כי כדורגל מבחינתו שווה ל"כוכב נולד" ובמובן הרחב של המילה תרבות, כדורגל הוא תרבות. נווה הוסיף שרשות השידור צריכה להיות קשובה לצופים משלמי האגרה שרוצים לראות כדורגל.

בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון היום בבוקר ביטל יושב ראש ועדת הטלוויזיה יעקב שחם את השתתפותו בישיבה ובמקומו ניהל אותה סגן יושב ראש הועדה מיכאל שיזף. מוקדן יותר היום פנתה התנועה בטענה שלא ראוי ששחם ישתתף בדיונים על עתיד לוח השידורים של ערוץ 1 במקביל לדיונים על מועמדותו למועצת הרשות השנייה.

ביום שני השבוע שודר המשחק המרכזי הראשון לעונת 2009-2010 בין הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים בערוץ 1 וזכה לרייטינג של 11.9%. הממוצע העונתי של המשחקים המרכזיים ששודרו בעונה הקודמת בערוץ 10 עמד על 12.4%.

השבוע פנו ארגוני היוצרים לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, שר האוצר יובל שטייניץ ומנכ"ל הרשות מוטי שקלאר בדרישה שלא להשקיע מיליוני שקלים ברכישת זכויות השידור אלא בהפקות מקור. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, הרשות מתנה את שידור המשחקים בגיוס חסויות ומימון מהטוטו בגובה ששה מיליון שקלים לפחות.

השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין מסר בתגובה: "אני שמח ומברך על השלמת המהלך כיוון שחשיבותו של השידור הציבורי נמדדת גם בשידורים דוגמת משחקי ליגת העל שמאפשרים לשכבות מגוונות בחברה ובעיקר בפריפריה, לאור הגדלת הליגה, לצפות בהם. עם תחילתו של המו"מ בנושא רכישת זכויות השידור, קיבלנו מסרים חיוביים ביותר מהציבור על כך שבמידה ואכן תתבצע הרכישה זו בהחלט תהיה תמורה נאותה לתשלום האגרה ואני שמח שאכן כך קרה".

מההתאחדות סירבו להתייחס לידיעה עד לחתימה על ההסכם בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully