וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי בדים

ענת קם

6.9.2009 / 1:25

הקרב על ערוץ 10 מגיע אל הזירה הלשונית. היוצרים מבקשים ממנכ"ל רשות השניה שלא להשתמש במושג "חוב לקולנוע", שכן מינוח זה יכול להתפרש כמחויבות שאינה חוקית

איגודי היוצרים פנו למנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה בבקשה להפסיק להשתמש במונח "חוב לקולנוע" מאחר שמדובר בהטעיית הציבור וכן עלול ליצור מראית עין של מחויבות שאינה חוקית. כפי שפורסם לפני כחודש, ערוץ 10 טוען כי לרשות השנייה אין סמכות לחייב את הזכיינים להשקיע בקולנוע ואף מאיים לעתור לבג"צ במידה שיחוייב בהשקעה זו. במכתב היוצרים שנשלח באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג נטען, כי שמונת מיליון השקלים בהם מחויב הערוץ להשקיע מדי שנה מיועדים להשקעה ב-"סרט ישראלי", שיכול להיות משודר גם בטלוויזיה.

במכתבם כותבים היוצרים כי תמכו בהארכת המועד שניתן לרשות ולערוץ 10 להגיע להסדר מתוך מחשבה שהערוץ יציג תכנית מפורטת להשבת כל חובות העבר. היוצרים חזרו והדגישו, כי החזרת חובות העבר פירושה החזרת החובות בכל הז'אנרים, כולל דרמה ותעודה, וכן השקעה בסרטים ישראליים שיכולים להניב לערוץ רווחים אם יופצו בחו"ל, ב-VOD או בפלטפורמות נוספות.

במכתבם כתבו היוצרים: "ניצול הטרמינולוגיה הזו ('חוב לקולנוע') ליצירת אווירה כאילו חובת 'ההשקעה בקולנוע' כלל אינה חוקית ואינה קשורה לטלוויזיה, היא אם כן, זריית חול בעיניים, ומסוכנת מאוד...חובות העבר של ערוץ 10 הם חובות לכלל הז'אנרים – מיוחדות, דרמה, סרטי תעודה וסרטים ישראליים – כולם להשקעה ושידור בטלוויזיה. יש טעם לפגם, ואף פסול, בניסיון לקרוא לאחד מאלה 'חוב לקולנוע' ובכך להפוך אותו, כאמור, לבן חורג".

גם המועצה הישראלית לקולנוע פנתה אל שר התקשורת משה כחלון, אל יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש ואל המנכ"ל סמירה על רקע מה שהיא מגדירה "הניסיונות לבטל את מחויבות ערוץ 10 לקולנוע הישראלי". המועצה מתריעה מפני ניסיונות אלו בטענה שהם עלולים לעודד גופי שידור אחרים להפסיק תמיכתם בקולנוע. לטענת המועצה, "תמיכת גופי השידור בתעשיית הקולנוע מקובלת בכל העולם המערבי ככלי עיקרי לשימור התרבות והשפה מבלי להתחשב בשיקולי רווח כלכלי". המועצה טוענת כי הימנעות הערוץ מהשקעה בקולנוע היא הפרה של מחויבויותיו המפורטות בכתב הזיכיון שלו וקוראת למצוא דרך להצילו מבלי להקריב את הקולנוע היישראלי.

על פי הכללים שקבעה הרשות השנייה למכרז החדש על הערוץ, במידה שייבחר זכיין לשנים 2010-2011, הוא לא יחויב כלל בהשקעה בקולנוע. המשמעות היא שכל הסדר אליו תגיע הרשות עם הערוץ, גם אם לא יכסה את 26 מיליוני השקלים שהוא חייב, יהיה גבוה יותר מההשקעה הצפויה במקרה שהרשות תפרסם מכרז חדש.

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה. מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "עמדת מנכ"ל הרשות ידועה. נדרש מענה לכלל המחויבויות לרבות נושא הקולנוע וזאת יש להבין. ניתן וצריך להציע הסדר בתמיכת כל הגורמים לאלתר, ואז להשקיע את עיקר המשאבים בהסדרה עתידית, ברפורמה והבטחת שידורים איכותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully