וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט רע

ענת קם

22.9.2009 / 21:55

סאגת ערוץ 10 מסרבת להסתיים. ראשי הערוץ זומנו לפגישה דחופה בה יתבקשו להמציא פתרון לנושא חובות הקולנוע של הערוץ, זאת מאחר שלא יוכלו להשתמש בקרן של האוצר להחזרת החוב

סכנת המכרז עשויה לשוב ולרחף מעל ערוץ 10 אם לא יימצא מחר (רביעי) פתרון לסוגיית הקולנוע. המגעים בין מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה ומשרד האוצר בנושא קרן הפקות המקור המשותפת לאוצר ולזכייני הערוצים המסחריים, עלו בימים האחרונים על שרטון בשל מגבלה שהטיל האוצר על הקרן לפיה ערוץ 10 לא יוכל להשתמש בכספי הקרן לכיסוי חובות העבר בתחום הקולנוע, הנאמדים בכ-26 מיליון שקל.

מגבלה זו פוגעת בסיכויי ההגעה להסדר עם הערוץ מאחר שלשאר חובות התוכן ולחובות התמלוגים ודמי הזיכיון נמצא פיתרון. סמירה הזמין את בכירי ערוץ 10 לפגישה דחופה שתתקיים מחר בצהריים, במהלכה יידרש הערוץ להציג פתרון אחר לחובות הקולנוע. במידה שפתרון זה לא יימצא, עלולה הרשות לקבל את חוות הדעת של סמירה ושל היועץ המשפטי של הרשות עו"ד דורון אבני ולהכריז על פרסום מכרז חדש.

ההסדר שהציע ערוץ 10 להחזרת חובות לשם הארכת זיכיונו כולל תשלום מיידי של 10 מיליון שקלים עבור חובות דמי הזיכיון והתמלוגים ופריסת ההפרש לתשלום החל מ-2012 והצגת ערבויות להשקעה בתוכן בסך עשרות מיליוני שקלים. לשם החזרת חובות הקולנוע אנשי הערוץ "בנו" על הקרן, אשר במסגרת הדיונים עם האוצר הוחלט על הקמתה עוד השנה. עם זאת, בשל המגבלה החדשה, תחילת פעילות הקרן לא תסייע לערוץ ולמעשה מטרפדת את ההסדר כולו.

לפני כחודש וחצי הגישו סמירה ואבני חוות דעת לפיהן ישראל 10 לא עמדה במחויבויותיה ולכן על פי החוק יש לפרסם מכרז חדש על הפעלת הערוץ המסחרי השני. מאז הגיש ערוץ 10 הצעה משופרת ואף הושגה התקדמות במגעים עם האוצר עד כדי כך שלפני כשבועיים הודיעה הרשות על הקפאת המכרז. בשל מגבלת לוח הזמנים - ישראל 10 מסיימת את תקופת זיכיונה ב-28 בינואר - יצטרכו אנשי הרשות והערוץ לקבל החלטה בימים הקרובים.

ממשרד האוצר נמסר: "האוצר עומד מאחורי הסיכומים שגובשו עם משרד התקשורת בעניין ערוץ 10. אם ישנן סוגיות לא פתורות, הרי הן במגרש של הרשות השניה". בערוץ 10 סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully