וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיה נוספת בדיון על עתיד ערוץ 10

ענת קם

12.10.2009 / 11:25

יושבת ראש מועצת הרשות השניה הודיעה בדיון בועדת הכלכלה על דחיית הישיבה שתוכננה למחר, כשברקע הודעת מנכ"ל הרשות על מיצוי ההליכים עם ערוץ 10 ומשרד האוצר

ישיבת מועצת הרשות השנייה שהייתה אמורה להתקיים מחר (שלישי) ולהכריע בעניין עתיד ערוץ 10 תערך ככל הנראה בתחילת השבוע הבא. יושבת ראש המועצה נורית דאבוש אמרה בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת שמתקיימת בשעה זו, כי אתמול (ראשון) הגיעו לידי מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה עדכונים ממשרד האוצר שעשויים לשנות את דעתו. סמירה הודיע לפני כעשרה ימים כי אינו יכול להמליץ על הארכת זיכיון הערוץ. לדברי דאבוש: "לאור זאת אנחנו לא יכולים לעדכן את חברי המועצה ואני מצפה שחברי המועצה יקבלו את כל העדכונים".

להערכת גורם ברשות, לא מן הנמנע כי בישיבה יוחלט על פרסום מכרז חדש על הפעלת ערוץ 10, זאת בשל העובדה כי בהצעת הערוץ חסר עדיין מענה לחובות הקולנוע, אם כי בעקבות המגעים שהתקיימו בין הצדדים בימים האחרונים עשוי להמצא פתרון במסגרת קרן הפקות המקור. בנוסף, קיימים עדיין קצוות פתוחים בנושא דמי הזיכיון וערבויות התוכן שיעמידו בעלי המניות.

הגורם התייחס לעמדת משרד האוצר שמהווה אחד המכשולים העיקריים בדרך לקבלת ההסדר, לפיה לא ניתן יהיה להשתמש בכספי קרן הפקות המקור המשותפת לאוצר ולזכייני הערוצים המסחריים להחזרת חובות העבר בתחום הקולנוע. לדבריו, "חייבים לקבל את העמדה העקרונית של האוצר. אפשר לאהוב ואפשר לא לאהוב, אבל חייבים לקבל. לא ניתן לבוא ביד אחת ולבקש שיעמידו מיליוני שקלים ומצד שני לבקש מהם לא להביע דעה על מה ניתן לעשות עם הכסף הזה".

מנגד, גורמים במועצת הרשות עומדים על כך שיש להאריך את זיכיון הערוץ ומתנגדים בתוקף לעמדת האוצר: "הולכים לסגור פה ערוץ בגלל שפקיד במשרד החליט שאי אפשר יהיה להשתמש בקרן להחזרת חובות עבר. בגלל ההתעקשות הזאת הם זורקים לפח את עשרות מיליוני השקלים שבעלי המניות התחייבו להשקיע בסוגה עלית. מלבד זאת, מה זה עניינו של האוצר כיצד הרשות מחשבת את ההוצאות של ערוץ 10? אם יוצא כסף מהקרן, מה זה משנה להם אם הרשות רואה את זה כחוב עבר או כהשקעה עתידית? הכסף יוצא בכל מקרה. על זה הם הולכים לזרוק מאות עובדים הביתה".

במידה שמועצת הרשות השניה תחליט בשלב זה על הארכת זכיונו של הערוץ, היא תאלץ לפגוש בבג"צ את איגודי היוצרים ואת זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד. המועצה תתקשה להסביר לבית המשפט כיצד היא מחליטה בניגוד לעמדת הדרג המקצועי שלה, שלפחות בשלב זה הכריז על מיצוי האפשרויות להגיע להסדר.

לך תוכיח אינטרס ציבורי

לדברי גורם נוסף ברשות, שהתייחס לדבריו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט אשר קבע כי יש להוכיח שקיים אינטרס ציבורי בהארכת זיכיון ערוץ 10, "כרגע אין תשתית להוכיח את זה. התשתית יכולה להיות אם מישהו יוכיח שאין מתמודדים במכרז על הפעלת הערוץ, אבל את זה נוכל לדעת רק לאחר פרסומו, או אם יתברר שבשוק אין מקום לערוץ מסחרי נוסף במסגרת המחויבויות הנדרשות כיום בחוק בתחום הפקות המקור, אבל כאן יש מלכוד: כל הבסיס לתיקון החקיקה ולרפורמה הוא ועדת מרדכי, שהמליצה על ערוץ מסחרי נוסף ל-2 ו-10. אז אם יש מקום לערוץ מסחרי שלישי, יהיה קשה להוכיח שלערוץ השני אין מקום". הגורם הוסיף כי "אני לא אתפלא אם חברי הכנסת יודיעו בועדת כלכלה על תיקוני חקיקה, אבל זה משהו שלוקח זמן ועד אז המועצה לא יכולה לעשות כרצונה". גורם נוסף המקורב למשא ומתן אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי שינוי חקיקה הוא מהלך סביר ומתבקש שיכול להמשך מספר שבועות בלבד וייתכן כי הוא יהיה נתיב המוצא מהמשבר ובאמצעותו תתאפשר הארכת זיכיון הערוץ.

בינתיים, בערוץ 10 ממתינים לחוות הדעת המקצועיות ביחס להצעה המעודכנת שהעביר לרשות לפני כשלושה שבועות ומבקשים להדגיש: "זה הסדר שסוכם עם הרשות השנייה, לא משהו שהגינו מלבנו ושלחנו. מאות השעות של הישיבות עם הרשות היו על המסמך הזה שנוסחו מקובל על שני הצדדים. ההסדר הזה שונה מהותית בעשרות מיליוני שקלים מההסדר שעמד לנגד עיניו של היועץ המשפטי של הרשות השניה כשקבע שההסדר אינו נותן מענה לחובות ואינו מאפשר את הארכת זיכיון הערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully