וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי מכבי ביורוליג ישודרו בספורט 5+

ענת קם

14.10.2009 / 9:44

חברות הכבלים והלווין, ערוץ הספורט ומכבי תל אביב חתמו על הסכם לשלוש שנים. בערוץ מתכננים ללוות את מכבי לפריז גם ב-HD

משחקי העונה האירופית של מכבי תל אביב בכדורסל ישודרו בערוץ הספורט ללקחות הכבלים והלווין, כך הודיע הבוקר הערוץ. ההודעה התעכבה מכיוון ש-HOT ו-yes התקשו להגיע בינהן לחתימה על ההסכם שבסופו של דבר הושג. משחקי הבית של ביורוליג ישודרו בערוץ HD5 באיכות היידפינישן ובערוץ ספורט 5+, שייפתח לכלל מנויי הכבלים והלווין לשעת המשחק. HOT ו-yes נענו לבקשת מועצת הכבלים והלווין לפתוח את הערוץ גם ללקוחותיהן שאינם מנויים עליו, על אף שמדובר בחלק קטן יחסית מכלל המנויים.

ערוץ הספורט ילווה את הצהובים בדרך לפיינל פור בברסי שבפריז, האולם בו זכתה מכבי תל אביב בגביע אירופה בשנת 2001. הבוקר חתמו על חוזה השידורים כל הגופים הנוגעים בהם גם ערוץ הספורט וקבוצת מכבי תל אביב.

מי כיבה את מדורת השבט?

לקראת סוף העונה הקודמת, מהעונות החלשות של הקבוצה בשנים האחרונות, החל ערוץ 10 ששידר את משחקי הקבוצה באירופה בשנתיים האחרונות, במשא ומתן עם הנהלת הקבוצה על רכישת זכויות השידור של העונה הנוכחית. על פי ההסכם שנחתם עם הקבוצה ביוני 2007, לערוץ הייתה אפשרות להאריך את הסכם השידור גם בעונה זו, אולם בשל המשבר שעבר הערוץ לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה על הסכום שישולם עבור זכויות השידור. לקראת סוף העונה הקודמת הוחלט כי המשחקים לא ישודרו בערוץ 10 והקבוצה החלה במשא ומתן עם גופים אחרים.

על פי כללי מועצת הכבלים והלווין, משחקים של קבוצות ישראליות במפעלים אירופיים חייבים להיות משודרים בערוץ פתוח. עד היום המועצה לא נדרשה לסוגיית מכבי תל אביב בשל הביקוש שהיה למשחקי הקבוצה בערוצים 1 ו-10. אולם כעת נותרו רק הערוצים הפתוחים של ערוץ הספורט כבמה אפשרית לשידורים.

אלא שרכישת זכויות השידור על ידי ערוץ הספורט הייתה תהליך מורכב במיוחד. לרוב רוכש הערוץ זכויות שידור לליגות ישראליות ובין לאומיות ישירות מהגוף המארגן את המשחקים - התאחדויות ואגודות - או מגופי הפצה בין לאומיים האחראית על מכירת זכויות דוגמת ליגת האלופות וטורנירים דומים. זכויות השידור של משחקי מכבי תל אביב באירופה מוערכות בכשלושה מיליון דולר, סכום שאין באפשרות ערוץ הספורט להוציא כיום.

לשמור את הלקוחות בבית

בשל קשיי הערוץ לרכוש את הזכויות בעצמו, נדרשו HOT ו-yes להשקיע כסף על מנת לאפשר לערוץ לשדר את המשחקים. מרגע זה, ובמשך למעלה מארבעה חודשים, התנהל משא ומתן בין ארבעה גופים שאינם יכולים לתקשר זה עם זה באופן ישיר. לחברות הכבלים והלווין אסור על פי כללי הרישיון לרכוש ולשדר את המשחקים בעצמן ועליהן להעבירן לגוף מפיק ומשדר - ערוץ הספורט. בנוסף, לשתי החברות אסור לנהל יחד משא ומתן מול מכבי תל אביב בשל התחרות ביניהן, ואנשי ערוץ הספורט נדרשים לתווך בין הצדדים.

התשלום שיועבר למכבי תל אביב יתחלק בין HOT ו-yes על פי מספר המנויים של כל אחת מהן, כך ש-HOT תשלם חלק גדול יותר מהסכום. לשתי החברות אינטרס משותף ברכישת זכויות השידור - הצעת תכנים אטרקטיביים והגדלת היצע שידורי ה-HD לשם מאבק בנטישת לקוחות לטובת ממירי ה-DTT, אולם מדובר בשני גופים מתחרים שמתקשים להגיע לעמק השווה ולחתום על הסכם. לדברי גורם המקורב לצדדים, "רק בשבוע האחרון yes נכנסה ברצינות למשא ומתן. למרות זאת, בגלל שאסור לה לנהל מגעים ישירים עם HOT כל סעיף קטן בהסכם חייב לעבור דרך ערוץ הספורט, מה שמסרבל את כל התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully