וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה עוברת לליכט

ענת קם

17.10.2009 / 20:18

הרשות השניה מגלגלת את ההחלטה בענין ערוץ 10 למשנה ליועץ המשפטי לממשלה. תבקש את אישורו להמתין לסיום הליך חקיקת הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ

מועצת הרשות השנייה צפויה לפנות למשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט בבקשה שיקבע האם עליה לצאת למכרז מיידי על הפעלת ערוץ 10 או שהיא רשאית להמתין עד למיצוי הליך החקיקה שיאפשר את הארכת זיכיון הערוץ. יושבת ראש המועצה נורית דאבוש וכן חלק ניכר מחברי המועצה, לצד מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, סבורים כי האינטרס הציבורי מחייב את הארכת זיכיון הערוץ. מנגד, חוות דעתו של היועץ המשפטי לרשות דורון אבני קובעת כי יש לפרסם מיידית מכרז על הפעלת הערוץ.

בעקבות הסתירה בין העמדות ועל רקע הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי להארכת הזיכיון הערוץ עד ינואר 2012, תדון מחר (ראשון) מועצת הרשות בהצעה של דאבוש לפנות לליכט על מנת שיכריע בנושא. ליכט עצמו כתב במכתב ששלח ליועצים המשפטיים של הרשות השניה ומשרדי האוצר כי אם הם סבורים שישנו אינטרס ציבורי בהארכת הזיכיון, שינוי חקיקה הוא אפשרי, אולם יש להוכיח אינטרס זה. בשל מגבלת לוח הזמנים - זיכיון ישראל 10 מסתיים ב-28 בינואר 2010 - תבקש הרשות מליכט להכריע בנושא בשבועיים הקרובים.

ביום חמישי האחרון הפיצה יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש לחברי המועצה מסמך ובו השתלשלות האירועים הנוגעים לערוץ 10, מאז פרסום דו"ח תורג'מן ביוני 2008, שהמלצותיו ובראשן הארכת זיכיון הערוץ עד 2010, הן הבסיס להצעת חוק הארכת הזיכיון של ערוץ 10 שהגישו בשבוע שעבר חברי הכנסת שאמה ושי.

במכתבה לחברי המועצה כתבה דאבוש: "טובת הציבור מחייבת שמירה על פעילותו של הערוץ הציבורי-מסחרי הנוסף לערוץ 2 וזאת תוך מתן דגש לעמידה במחויבויותיו. יתרה מכך, מחויבות הערוץ בתחומי התוכן בכלל והסוגה העלית בפרט וכן יצירת התחרות בתחום שידורי החדשות הם הגורמים שיש לשקול בבואנו להכריע בשאלת היציאה למכרז, שכן האם יציאה למכרז בעיתון הנוכחי לא תפגע בפלורליזם, בתחרות ובדמוקרטיה הישראליתן".

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה פרסם ביום חמישי את חוות דעתו על הצעת ההסדר העדכנית של ערוץ 10 וקבע כי אינו יכול להמליץ על הארכת זיכיון הערוץ. חוות דעתו של היועץ המשפטי דורון אבני שצורפה לעמדתו של סמירה אף קבעה כי יש לפרסם מכרז מיידי על הפעלת הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully