וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים ומוות ביד היועמ"ש?

ענת קם

18.10.2009 / 16:29

הרשות השניה החליטה על פרסום מכרז חדש על ערוץ 10, אולם משאירה את ההחלטה על עיתוי פרסומו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה. טיפ מאיתנו: אל תתחילו לחסוך לספר המכרז, ההערכה היא שהישועה תגיע מכיוון שרי האוצר והתקשורת

מועצת הרשות השנייה החליטה לפני שעה קלה על פרסום מכרז חדש על הפעלת ערוץ 10 בשל אי היכולת להאריך את זיכיונו מאחר שההצעה שהגיש להסדר החזרת חובותיו אינה מספקת. עם זאת, המועצה החליטה לפנות למשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט כדי שיחליט על עיתוי הפרסום, זאת בעקבות הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי להארכת זיכיון הערוץ.

כפי שפורסם אמש בוואלה! ברנז'ה, חברי המועצה קבעו כי האינטרס הציבורי הוא שהערוץ ימשיך לפעול, אולם בשל המגבלות המשפטיות ובראשן חוות הדעת של היועץ המשפטי לרשות דורון אבני, לא ניתן להאריך את זיכיונו אלא באמצעות שינוי החוק. מאחר שהצעה לשינוי החוק הוגשה לאחרונה, ברשות יבקשו את חוות דעתו של ליכט כדי להחליט אם להמתין להליך אישור החוק או לפרסם מכרז ללא דיחוי. הרשות צפויה לבקש מליכט תשובה בשבועיים הקרובים בשל מגבלות לוח הזמנים.

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "המועצה קיבלה החלטה על מכרז. יחד עם זאת, נבחן הליך של חקיקה אשר יכשיר הסדר על בסיס ההסכם שגובש על ידי הנהלת הרשות, משרדי האוצר והתקשורת וישראל 10. תכלית החקיקה היא להסדיר את אופן יישום ההסכם שכן על פי החוק הקיים הוא בלתי אפשרי".

בערוץ 10 סרבו להגיב לדברים.

הישועה עשויה להגיע מכיוונם של השרים

גורם ברשות השנייה העריך היום כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט ימליץ לרשות השנייה לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לרשות דורון אבני, כי יש לפרסם מכרז מיידי על הפעלת ערוץ 10.

להערכת גורמים בתקשורת, הישועה לערוץ עשויה להגיע מכיוון שרי האוצר והתקשורת, שטרם התייחסו באופן רשמי להצעת החוק אולם צפויים לתמוך בה ולהגישה כהצעת חוק ממשלתית. במצב כזה, עשוי זיכיון ערוץ 10 להיות מוארך עד ינואר 2012 והמכרז על הפעלתו יתבטל. גורם המקורב לנושא אמר היום לוואלה! ברנז'ה: ""אף אחד לא זוכר היום את כל מי שנתן הקלות לערוץ 10 לאורך השנים, אבל יזכרו אותם אם הערוץ ייסגר"


הצעת החוק של חברי הכנסת שאמה ושי קובעת כי תקופת זיכיונו של הערוץ המוגדרת בחוק תסתיים בינואר 2012 ולא בינואר 2010. שרי האוצר והתקשורת לא התייחסו עד כה באופן רשמי להצעה, אולם בעבר התבטא שר התקשורת משה כחלון כמתנגד לשינויי חקיקה לטובת ערוץ 10.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully