וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מבקש שימוע

ענת קם

25.10.2009 / 12:32

הערוץ טוען כי ההחלטה על פרסום מכרז התקבלה שלא כדין ותוך הפרת זכויות בעלי המניות. דאבוש: "סוגיית הארכת זיכיונה של ישראל 10 מוצתה עד תום"

ערוץ 10 פנה הבוקר (ראשון) ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש בדרישה לקיים שימוע לערוץ לפני פרסום המכרז על הפעלתו. במכתב ששלח הבוקר באמצעות עורכי הדין יורם בונן וראובן בכר, דרש הערוץ שהמועצה תבטל את כל החלטותיה בעניין פרסום מכרז חדש ועיתוי פרסומו, מאחר שהחלטות אלו התקבלו שלא כדין ותוך הפרת זכויות בעלי המניות של הערוץ.

באי כוחו של הערוץ טוענים כי למדו מהתקשורת על החלטת הרשות לפרסם את המכרז וכן על ההחלטה לפרסמו ביום שני, תוך הפרת הבטחת הרשות לקיים שימוע לבעלי המניות קודם לכן. לטענת הערוץ, "לא ייתכן שבמדינת ישראל של שנת 2010 רשות מנהלית סבורה, כי היא רשאית להביא לסגירת עסק בסדר גודל כזה, קל וחומר ערוץ טלוויזיה המגלם בקיומו ובפעילותו את חופש הביטוי, מבלי לקיים לו שימוע. להתנהלות כזו אין מקום במדינה דמוקרטית מתוקנת". במכתב מציין הערוץ כי פרסום המכרז משמעותו החשכת המסך לתקופה ארוכה.

במכתב נמתחת ביקורת על החלטת הרשות לפרסם מכרז תוך זמן קצר מאז התקבל מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט וטוען כי "הבהילות בה מתבצעים הדברים, תוך 48 שעות, אין לה מקום בהתחשב בגורליות ההחלטה" ולטענת הערוץ אף אינה מתחייבת מדבריו של ליכט. בהמשך מוחה הערוץ על קבלת ההחלטה על בסיס עמדה משפטית אחת – חוות דעתו של היועץ המשפטי לרשות השנייה עו"ד דורון אבני.

בסיכום המכתב תוקף הערוץ את הפרת ההבטחות מכיוון נציגי ציבור ובהן דאבוש עצמה בנוגע לעתיד הערוץ: "לאחר הצהרות מפורשות, חוזרות ונשנות, של שרים בכירים שניתנו גם בפומבי לפיהן הושג הסדר להארכת הזיכיון; לאחר אינספור הודעות ברורות, לרבות מטעמך כיושבת ראש המועצה, כי עניינים שונים (לרבות סוגיית הקולנוע המופרכת כשלעצה) לא יהוו מכשול להארכת הזיכיון; לאחר שפעמים מספר נדחה הסדר מוסכם שהגישה ישראל 10... מסתבר לפתע כי 'נדרנא לא נדרי' וכי כל אותם הצהרות וסיכומים היו כלא היו".

טרם התקבלה תגובת הרשות השנייה.

"סוגיית הארכת הזיכיון של ישראל 10 מוצתה עד תום"

בתשובתה למכתב דוחה יושבת ראש מועצת הרשות השניה נורית דאבוש את הטענה כי ההחלטה לצאת למכרז התקבלה תוך זמן קצר מקבחת מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. דאבוש כותבת כי ההחלטה לצאת למכרז התקבלה למעשה כבר בחודש נובמבר 2008, אולם נדחתה הן כדי לאפשר תיקוני חקיקה מצד שר התקשורת (שלא תוקנו) והן כדי לאפשר לערוץ 10 להגיש הצעה משופרת להסדר. דאבוש כותבת עוד כי לערוץ הוצע להציג בפני מנכ"ל הרשות את טענותיו, אולם היועצת המשפטית שלו עו"ד דבורה קימחי השיבה כי ישראל 10 אינה רואה צורך בפגישה.

דאבוש כותבת עוד כי לנגד חברי מועצת הרשות השניה עמדה עמדתה המלאה של ישראל 10 בנוגע להארכת הזיכיון וכי הוחלט כי אין צורך בשימוע נוסף: "סוגיית הארכת הזיכיון של ישראל 10 מוצתה עד תום" כותבת דאבוש ומציינת כי מודעת המכרז תתפרסם מחר, יום ב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully