וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלעד עותרת לבג"צ: מכרז עכשיו

ענת קם

1.11.2009 / 16:31

זכיינית ערוץ 2 לשעבר דורשת להורות לרשות השניה לצאת מייד למכרז על ערוץ 10. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ

זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד עתרה היום (ראשון) לבג"צ בדרישה לצו ביניים שיחייב את הרשות השנייה לפרסם ולערוך את המכרז על הפעלת ערוץ 10. בעתירה דחופה שהוגשה הבוקר באמצעות עורכי הדין גדעון קורן וגיא קדם ממשרד עורכי הדין קורן ושות', דורשת טלעד גם לנמק מדוע הרשות השנייה לא משיבה לה ארבעה מיליון שקלים, סכום שנשאר בקופת הרשות מתקופת הקפאת ההליכים של ישראל 10, בה זכייניות ערוץ 2 שילמו את דמי הזיכיון עבורה. כמו כן דורשת טלעד מהרשות לנמק מדוע לא תשיב לאלתר את הערבות הבנקאית בגובה 1.4 מיליון שקל שהעמידה טלעד במהלך תקופת זיכיונה. טלעד דורשת צו שימנע מהרשות לממש את הערבות עד למתן פסק דין בעתירה.

"למעשה, רק כמות ההתחייבויות שישראל 10 הפרה יכולה להתחרות בכמות ההקלות שישראל 10 קיבלה", נכתב בעתירה. טלעד מותחת ביקורת גם על הרשות השנייה, על שהחליטה על יציאה למכרז מבלי לקבוע את מועד קיומו וגלגול הסוגיה לפתח היועץ המשפטי לממשלה. החברה מגדירה את המהלך כ "ישראבלוף", בו מעורבים גם שרי האוצר והתקשורת וועדת הכלכלה.

בעתירתה כותבת טלעד: "כל חקיקה שתתקבל, ושעניינה הארכת זיכיונה של ישראל 10 מעבר לפרק זמן קצוב (...) תהיה חקיקה בלתי חוקתית שדינה יהיה להתבטל. חקיקה כזו, שתכשיר את מעלליה של ישראל 10 ותאפשר את הארכת זיכיונה, תהווה מתן פרס למי שפעל שלא כדין ובניגוד לדין. היא תהיה חקיקה בלתי סבירה באופן קיצוני היורד לשורשו של עניין. היא תהווה פגיעה קשה בשלטון החוק. היא תפגע בעקרון השוויון ובחובת המכרזים. היא תפגע בחופש העיסוק של מתחרים פוטנציאליים על הזיכיון לשדר בערוץ 10 ובכלל זה טלעד".

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה) להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים נוספות, עד ינואר 2012. להצעה התנגדו השרים נאמן, אהרונוביץ', לנדוור, נהרי, פלד והרשקוביץ. אם לא תהיה דרישה לדיון מחודש בהצעה היא תובא לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב.

מהרשות השנייה נמסר כי העתירה טרם התקבלה, בערוץ 10 סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully