וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמירה: "לסגור את רשות השידור ולפתוח מיד"

ענת קם

2.11.2009 / 14:34

מנכ"ל הרשות השניה השתתף בדיון על השידור הציבורי בעידן הרב ערוצי בכנס התקשורת בדימונה. מוטי שקלאר: "ערוץ 1 נותן מענה יותר מכל ערוץ אחר"

כנס התקשורת בדימונה דן היום (שני) בנחיצות השידור הציבורי בעידן הרב ערוצי. מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר שדיבר מטעם ההגנה טען כי שיקולי רייטינג אינם רלוונטים לדיון: "צריך לבחון את היחס של החברה הישראלית לכל מה שעולה ממנו ריח של קולקטיב וציבוריות. מזה אני גוזר את השאלה האם ערוץ 1 צריך להגיע לרייטינג גבוה או שהוא צריך לשאוף למקום אחר. עם כל זה שערוץ 1 בבעיות, ערוץ 1 נותן מענה יותר מכל ערוץ אחר".

המשתתפים האחרים בדיון הסכימו פה אחד כי יש לסגור את רשות השידור ולפתוח אותה מיד. מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה אמר: "גם אלמלא הערוצים המסחריים, הערוץ הראשון היה מגיע לעבר פי פחת בגלל המבנה ושיטות העבודה. השינוי חייב להיות עדכני, עם מבנה גמיש שיכול לקלוט ולהשתנות ולהתאים את עצמו לרוח התקופה, גם בטכנולוגיה וגם עם היוצרים הצעירים שמזינים את העניין. בעבר חשבתי שצריך ללכת בדרך הרפורמה והיום אני חושב שצריך לסגור ולפתוח מיד. לעשות עוד מאותו דבר לא יעבוד".

מנכ"לית החינוכית הצטרפה לדבריו של סמירה ואמרה: "מה שנעשה היום מול השידור הציבורי זה הלקאה פרמננטית. אין רצון אמיתי לרפורמה, אתה רואה שהריבון נותן לזה לגסוס. הריבון לא מסוגל לעשות רפורמה. חייבים לסגור ולפתוח בו זמנית".

נשיא קשת אלכס גלעדי התייחס לתקציב הגדול של רשות השידור ואמר: "אם מחברים את סך הכסף שיש לערוץ 1 ולחינוכית זה מיליארד שקל, עם חצי מזה אפשר לעשות פי חמישה ממה שעושים. אנחנו ראויים לזה ואתם ראויים לזה. הכסף צריך ללכת ליוצרים וליצירה. במספרים האלה לא צריך משדרים, אפשר לשלוח דיסקים לכולם הביתה".

שקלאר התייחס לטענה ואמר: "אם אנחנו בערב יום הזיכרון לרצח יצחק רבין שידרנו תכנים שקשורים לנושא ואנחנו היחידים ששידרו את שיטת השקשוקה, אז אני לא יודע אם זה לא תמורה לאגרה". עוד ציין שקלאר כי מחצית מתקציב רשות השידור מועבר לקול ישראל. על כך השיב לו העיתונאי רינו צרור שהנחה את הדיון: "יש לך 400 מיליון שקל לטלוויזיה? בכסף הזה אפשר לעשות הפקות מדהימות. אפילו ב-350".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully