וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלעד מנסה את מזלה אצל מזוז

ענת קם

2.11.2009 / 19:06

בית המשפט סרב לבקשת טלעד לפרסם מיידית מכרז על ערוץ 10 וזו פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להקפיא את הליכי החקיקה להארכת זיכיון הערוץ עד להכרעת בג"צ בעתירה

טלעד פנתה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, היועצת המשפטית לכנסת עו"ד נורית אלשטיין ויושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס בדרישה שיתערבו למניעת החקיקה בעניין הארכת זיכיון ערוץ 10, זאת לאחר שבית המשפט העליון לא נעתר אתמול לבקשת החרב לצו ביניים לפרסום מיידי של המכרז. השופט סלים ג'ובראן קבע בהחלטתו כי המשיבים לעתירה, ובהם הרשות השנייה וערוץ 10, יגישו את תגובתם בתוך 30 יום. מאחר שבמהלך תקופה זו עשויה הכנסת להשלים את הליכי החקיקה בנושא, שלחה טלעד את פנייתה.

טלעד טוענת כי מטרת דחיית ההחלטה על פרסום המכרז על הפעלת ערוץ 10, כפי שהוחלטה בשבוע שעבר בישיבת ועדת הכלכלה, היא לאפשר חקיקה שתאפשר את הארכת זיכיון ערוץ 10, על אף שהארכה כזו מפרה לטענתה את זכויות טלעד: "בהקשר זה נציין, כי מועצת הרשות השנייה קפצה על הדחייה כמוצאת שלל רב, ובהתעלם מחובתה הציבורית והחוקית כרגולטור ותוך עצימת עיניים לנוכח הפרותיה המתמשכות של ישראל 10, הזדרזה יושבת ראש המועצה להודיע לשר התקשורת, כי המועצה תומכת בהארכת הזיכיון של ישראל 10... בנסיבות אלה ומשעה שחוקיות הדחייה ודרישתה של טלעד כי יפורסם מכרז לאלתר תלויות ועומדת בפני בג"צ, מן הראוי להמתין עד להכרעת בג"צ ולהימנע מכל הליך חקיקה שעניינו הארכת זיכיונה של ישראל 10, בבחינת 'ביצוע מחטף' ו 'קביעת עובדות בשטח'".

טלעד הוסיפה, כי אם עד יום ראשון הקרוב לא יודיע מזוז על הקפאת החקיקה בנושא עד להכרעת בג"צ בעתירתה - או אף אם תתקבל חקיקה כזו - היא עשויה לעתור פעם נוספת לבג"צ ולדרוש צווי ביניים נוספים.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר: "המכתב התקבל ותגובה תועבר לפונים כמקובל". טרם התקבלה תגובת חבר הכנסת אופיר אקוניס והיועצת הממשלתית לכנסת עו"ד נורית אלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully