וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס סוקולוב לויצטום, מלמן, בראל ואסנהיים

ענת קם

12.11.2009 / 18:54

עיתונאי ערוץ 1 דוד ויצטום יקבל פרס למפעל חיים. עיתונאי הארץ יוסי מלמן, שיקבל את הפרס לעיתונות כתובה: ” יש כאן אמירה על עיתונות שהולכת ונעלמת, עיתונות שחוקרת ומתעמתת אם צריך”

העיתונאים דוד ויצטום, יוסי מלמן, ד"ר צבי בראל ועומרי אסנהיים הם זוכי פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית וכתובה לשנת 2009. ועדת הפרס לתקשורת אלקטרונית בראשות פרופ' דן כספי, החליטה להעניק פרס מפעל חיים לעיתונאי ערוץ 1 דוד ויצטום מאחר שהוא "מייצג את השידור הציבורי במיטבו, על קשת הסיקור הרחבה של אירועים בעולם ועל סגנון השידור שלו המשלב עומק, ידע ושיח תרבותי". לצדו של פרופ' דן כספי כיהנו בועדת הפרס לתקשורת האלקטרונית גם עורך הדין בשאיר פאהום ג'יוסי, פרופ' אבנר הולצמן והעיתונאים מזל מועלם וגלעד עדין.

פרס על תחקיר עיתונאי מצטיין בתקשורת האלקטרונית ניתן לעיתונאי עובדה עמרי אסנהיים על תחקיר ניסוי האנתרקס בחיילי צה"ל, "עומר 2". הכתבה הראשונה בסדרת הכתבות של התחקיר שודרה במאי 2007 וחשפה כי בין השנים 1999-2000 השתתפו מאות לוחמים בצה"ל בניסוי רפואי שביקש לבחון חיסון נגד אנתרקס. בעקבות התחקיר הורה משרד הביטחון על הקמת ועדת בדיקה. אסנהיים הוא כתב "עובדה" השלישי ברשימת זוכי פרס סוקולוב, והוא מצטרף לאיתי אנגל שזכה בצל"ש מטעם ועדת הפרס על סיקור המלחמה בבוסניה ולבן שני, שזכה בפרס על סיקור פרשת ילדי רמדיה בעודו בחדשות 10.

בפרס סוקולוב לתקשורת הכתובה זכה עיתונאי הארץ יוסי מלמן על "כתיבה מעמיקה ואמיצה של תחקירים בתחומי הביטחון, הביון והאטום". פרשן נוסף של העיתון ד"ר צבי בראל זכה בפרס מפעל חיים על מקצועיות ואמינות בסיקור העולם הערבי ועל כתיבה דעתנית הנשענת על היכרות מעמיקה עם המרחב מסביבנו. יושב ראש ועדת הפרס לעיתונות הכתובה הוא ד"ר עוזי אלידע לצדו ד"ר איברהים ג'רייס, עודד גרנות, ד"ר צבי טריגר והעיתונאי בן שני.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה על שם נחום סוקולוב משנת 1954. בשנת 1981, לנוכח העלייה בחשיבותה של העיתונות האלקטרונית, החליטה העירייה להעניק את פרס סוקולוב גם לעיתונות האלקטרונית בעברית. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים ב-29 בדצמבר במרכז ענב לתרבות בנוכחות ראש עיריית תל??אביב-יפו רון חולדאי ובהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס וזוכי הפרס בשנים קודמות. לזוכים יוענק פרס כספי בגובה 18 אלף שקל.

מסר לדור הצעיר: "אל תוותרו על האמת"

"אני מאוד שמח ומאוד מתרגש", אמר היום דוד ויצטום לוואלה! ברנז'ה. "אני מקווה שזו גם הערכה לתרומה שיש לשידור הציבורי בארץ, למרות הכל".

ד"ר צבי בראל מסר בתגובה: "אני מאוד מודה על הפרס ונרגש. העבודה היא עבודה עיתונאית רגילה שנעשית הרבה שנים ואני מאוד שמח על כך שהיא נמצאה ראויה לפרס".

יוסי מלמן אמר היום: "כל חיי, ואני עיתונאי ותיק שרוב השנים בהארץ, השתדלתי לעשות עבודה מהימנה, לדייק בעובדות ולהתנצל בפני מי שאולי פגעתי בו. אני שמח על קבלת הפרס כי יש כאן אמירה על עיתונות שהולכת ונעלמת, עיתונות שחוקרת ומתעמתת אם צריך. אף פעם לא רציתי לעגל פינות ולא התביישתי להתעמת עם משרד הביטחון. עד שהתחלתי לסקר את תחום המודיעין הוא היה חלק מהסיקור הצבאי הכללי ובכך הייתי מעין חלוץ לפני המחנה. נושא נוסף שקידמתי מאז 2003 הוא הגרעין האיראני שהיום נמצא בראש סדר היום, ואני מכיר תודה לעיתון הארץ שאיפשר לי את זה, שהיה לי אכסניה שמעולם לא ניסתה לצנזר אותי".

מלמן שלח מסר גם לדור הצעיר של עולם העיתונות: "אני מקווה שעיתונאים צעירים יצעדו על נתיב האמת שלהם ולא יוותרו גם אם זה במחיר של בדידות, לחצים גדולים, ואיומים בתביעות. לא צריך לחשוש מאיבוד מקורות זמני גם אם כועסים עליך בשל תחקיר עומק. בסופו של דבר גם המקורות הכועסים ידעו להעריך את המקצועיות וההתמדה".


עמרי אסנהיים אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אני מאוד מתרגש על הזכייה בפרס ומודה לחברי ועדת הפרס שבחרו בי. אני מבקש להודות באופן מיוחד לאילנה דיין, דורון גלעזר, גלעד טוקטלי, אבי זילברברג ואיל גונן שהיו שותפים מלאים בהכנת התחקיר מתחילתו ועד סופו. אני קדיש את הפרס לענבל אשתי ולילדים איתמר ויותם שלא רואים אותי הרבה בבית בגלל התחקירים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully