וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 10 מאיימת בהחשכת המסך

ענת קם

15.11.2009 / 8:00

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי תוקף בחריפות את הצעת החוק להארכת זיכיון הערוץ: "תזכיר החוק מטיל עלינו דרישות חדשות שלא נוכל לעמוד בהן"

ערוץ 10 יפסיק את שידוריו בתום תקופת זיכיונו, 28 בינואר, אם הצעת חוק הארכת הזיכיון של משרדי האוצר והתקשורת תעבור כפי שהיא, כך הודיע מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי. בהודעה שמסר ורשבסקי נאמר: "ערוץ 10 נחוש לעמוד בכל מחוייבויותיו בהסדר עם הרשות השניה. עם זאת, תזכיר החוק מטיל עלינו דרישות חדשות שלא נוכל לעמוד בהן ושלא יותיר לנו ברירה אלא להפסיק את שידורינו בתום תקופת הזכיון". תזכיר החקיקה הופץ ביום שישי האחרון והוא פתוח כעת לתגובות הציבור. לא מן הנמנע כי סעיפים בו ישונו. לדברי ורשבסקי, תזכיר החקיקה מנוגד למטרה שלשמה נוצר והוא פוגע בהסדר שכבר התקבל עם הרשות השנייה, שלא כלל את סוגיית הקולנוע.

ורשבסקי קורא לרשות השניה לפרסם את הדו"ח שלה לשנת 2008, על מנת להוכיח כי הערוץ עמד במחויבויותיו בתקופה זו וערב לקיימן גם בעתיד. בסיכום דבריו טוען מנכ"ל ערוץ 10 כי לא יימצא גוף שיחליף את ישראל 10 בהפעלת הערוץ ומותח ביקורת על התנהלות הגופים הממשלתיים בדיונים שעסקו בעתיד זיכיונו: "קשה לי להאמין כי אדם שפוי שמביט על התנהלות המדינה בעניין יכניס את ראשו הבריא למיטה החולה הזו. כל מי ששכלו בראשו צריך להיות מוטרד מהאופן בו מנוהל העניין בחצי השנה האחרונה".

בכיר בתעשיה: "הפתרון בידי האוצר"

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה ומשרדי האוצר והתקשורת סירבו להגיב לדברי ורשבסקי. גורם המעורה בפרטי הצעת החוק אמר אמש: "בהצעת החוק יש כמה נקודות בעייתיות. מבחינת ישראל 10 הוא מכריח אותם לעשות קולנוע מבלי שיש קרן או מקור כספי, והוא דורש ערבויות גבוהות יותר לתוכן וזה מאוד מדאיג אותם. וכנראה שעל רקע זה התגובה החריפה".

גורם בכיר בתעשיה הוסיף: "הפתרון נמצא בידי האוצר, שנתן לערוץ 10 להבין שהוא ייתן מענה לקולנוע בדמות הקרן וצריך למצוא דרך להסדיר את זה בחוק. כרגע הוא לא עשה את זה. יש בעיה נוספת מכיוון הזכייניות של ערוץ 2 שהכסף שהיה צריך להגיע אליהן בגלל דמי הזיכיון שהן שילמו גם עבור ערוץ 10 בתקופת הקפאת ההליכים שלו יגיע רק ב 2012, כשהערוץ ישלם את חובותיו. בעיה נוספת היא שבחוק ויתרו על ערבויות להשקעה בקולנוע והיוצרים יכעסו על זה".

מאיגודי היוצרים נמסר: "אנחנו לומדים את המסמך לעומק. עם זאת, כבר מקריאה וניתוח ראשוניים מתגלות בעיות רבות וניכר כי המענה שניתן לקולנוע ולסוגה העלית רחוק מלספק. בקרוב נתכנס ונחליט כיצד להגיב".

"מהלך חקיקה שלא יאפשר לערוץ 10 להמשיך בשידוריו, יצא שכרו בהפסדו"

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה), אשר הגיש יחד עם חבר הכנסת כרמל שאמה הצעת חוק פרטית שתאפשר את הארכת זיכיון ערוץ 10, אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: “כל מהלך חקיקה שלא יאפשר לערוץ 10 להמשיך בשידוריו, יצא שכרו בהפסדו, זה נראה לי לא חכם או הגיוני. הסיכום שהתקבל על דעתי ועל דעת כרמל שאמה הוא שהזיכיון יוארך והערוץ יעמוד במחויובויות המכרז שלו ובכללן הקולנוע. כל חקיקה שלא עולה בקנה אחד עם הקווים האלה היא ברכה לבטלה.

"תזכיר החקיקה נועד לאפשר לערוץ 10 להמשיך לשדר, לא לא לשדר. אם התסריט שונה אז הממשלה חזרה בה. לפי זה, אנסה בכל זאת לקדם את הצעת החוק שלנו שהייתה נכונה וקבילה. אם התזכיר חורג מהסיכומים שהיו עד עכשיו ולא יאפשר לערוץ 10 לשדר אז ירינו לעצמנו ברגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully