וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות מקיר ל(תז)כיר

ענת קם

15.11.2009 / 15:43

אחרי שישראל 10 איימה להחשיך את המסך, גם זכייניות ערוץ 2 מביעות התנגדות נחרצת להצעת החוק להארכת זיכיון וגם היוצרים: "זו הארכת זיכיון במחיר מבצע"

גם זכייניות ערוץ 2 מתנגדות לתזכיר החקיקה המשותף למשרדי האוצר והתקשורת להארכת זיכיון ערוץ 10. על פי תזכיר החוק שהופץ ביום שישי האחרון, רשת, קשת וטלעד יקבלו את הכסף שהרשות השנייה חייבת להן עבור התקופה בה שילמו דמי זיכיון גם עבור ערוץ 10 - בעת שהיה הערוץ בהקפאת הליכים - רק ב-2012, עם השלמת חובות הערוץ, ולא באופן מיידי.

"תיקון החקיקה, הרביעי במספר, מתעלם, כמו קודמיו, באופן מהותי מעיקרון השוויוניות", מסר שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת. לדבריו, ערוץ 10 נהנה במשך שנים מהגנת הינוקא ואי שמירה על עיקרון זה יביא בראש ובראשונה לפגיעה אנושה ביצירה הישראלית המקורית שתלך ותעלם ממסך ערוץ 2. עוד מסר מגנזי: "תיקון החקיקה הנוכחי מתעלם גם מהצורך המיידי בהפחתת התמלוגים לאחוז אחד וביטול דמי הזיכיון. ללא מהלכים אלה, עליהם כבר הוסכם בעבר עם גורמי הממשלה, הטלוויזיה המסחרית, לא תוכל להמשיך ולהתקיים".

טלי גורן, סמנכ"ל רגולציה בקשת, אמרה לוואלה! ברנז'ה: "במקום להתמודד עם כשל השוק באופן יסודי ובכך לסייע לערוץ 10 ולשוק הטלוויזיה המסחרית הקורס, בוחר המחוקק בפתרון נקודתי וחד צדדי ובכך להתחמק מפתרון אמיתי כולל. מדובר בתיקון חקיקה רביעי שכקודמיו אינו מרחיק ראות מיום המחר, או ליתר דיוק מיום האתמול. זוהי תעודת עניות לכל מי שממשיך לפעול בשיטה של כיבוי שריפות, ללא התייחסות לעקרונות של ממשל תקין ושוויוניות וללא חשיבה ארוכת טווח. תוצאותיה של חקיקה זו יבואו לידי ביטוי מהר מכפי שניתן לתאר ויתבטאו בהרס של תעשיה שלמה, שערוץ 2 הזרים לה מאות מיליוני שקלים עד עתה".

גם זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד מתנגדת להצעת החוק כפי שהיא מופיעה בתזכיר. דן תדמור, מנכ"ל החברה אמר: "תזכיר החוק הוא , תוך רמיסת זכויותיה של טלעד, שכזכיינית מילאה אחר כל חובותיה. טלעד שבה ודורשת פרסום מיידי של מכרז לערוץ 10, ותנקוט לשם כך בכל אמצעי העומד לרשותה".

היוצרים: "ההשלכה על ערוץ 2 מסוכנת"

גם מטה מאבק היוצרים מתנגד לתזכיר החוק: "תזכיר החוק מציע לערוץ 10 הארכת זיכיון במחיר מבצע, בניגוד לספין השקוף שהערוץ מנסה לייצר. התזכיר פוגע קשות בסוגה העלית ובקולנוע, ושומט לערוץ מחויבויות שוטפות בגובה עשרות מיליוני שקלים. זאת במטרה להלבין חלק נכבד מחובות העבר של הערוץ ולאפשר החזרתם באופן פיקטיבי. בנוסף לכך, החוק מוותר לערוץ על חלק נכבד מהערבויות שעליו להעמיד, כך שגם אין ערובה לכך שיבצע את חובות התוכן שהתזכיר בכל זאת מטיל עליו.
מסוכנת במיוחד ההשלכה של החוק על מה שיתרחש בערוץ 2. התזכיר של משרד התקשורת דוחף את ערוץ 2 להפר את החוק ומשדר מסר ברור לבעלי ההון ששולטים בו: אין צורך שתעמדו במחויבותכם; ברגע האמת תייצרו משבר, כמו בעלי ערוץ 10, והממשלה והכנסת ימהרו להיחלץ לטובתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully